autor: Krystian Machnik
Nadchodzi Painkiller: Recurring Evil - premiera już 29 lutego
Już 29 lutego w systemach elektronicznej dystrybucji zadebiutuje szósta odsłona serii Painkiller. W Recurring Evil znajdziemy 5 nowych map, ponad 6 tysięcy przeciwników oraz usprawnioną grafikę. Gra będzie sprzedawana za cenę około 45 złotych.
Tylko tydzień pozostał do premiery Painkiller: Recurring Evil, szóstej odsłony serii zapoczątkowanej przez polskie studio People Can Fly. Gra będzie dystrybuowana wyłącznie drogą elektroniczną za cenę około 45 złotych.
Painkiller: Recurring Evil opowie historię Billa Shermana, którego poznaliśmy już w wydanej w 2009 roku odsłonie Painkiller: Resurrection. Główny bohater po raz kolejny zostanie wysłany do czyśćca, gdzie zmierzy się z siłami zła w walce o własną duszę. Jedynym sposobem, by tego dokonać będzie, tradycyjnie dla serii, przedarcie się przez hordy piekielnych przeciwników. Tych ma być ponad 6 tysięcy, czyli 1200 na każdej z pięciu map. Akcja będzie rozgrywała się między innymi w ponurym opactwie czy pochłoniętym przez dżunglę kompleksie świątynnym, by niedługo potem przenieść się do starego magazynu czy na zniszczoną autostradę, wypełnioną wrakami opuszczonych samochodów. Gracz otrzyma ponadto jedną nową broń.
Niestety, Recurring Evil nie będzie pełnoprawną kontynuacją, a raczej samodzielnym dodatkiem opartym na mocno wysłużonym silniku PainEngine. Grafika zostanie poprawiona tylko nieznacznie, głównie poprzez zwiększenie rozdzielczości tekstur i szczegółowości, z jaką wykonano poszczególne modele. Usprawnienia dotkną także systemu sztucznej inteligencji przeciwników, jednak sama rozgrywka pozostanie niezmieniona. Jej przejście ma zająć około 5 godzin.
Za Painkiller: Recurring Evil odpowiadają rosyjski zespół MED-Art oraz polski Eggtooth Team, który stworzył poprzednią odsłonę serii - Redemption. Gra zostanie udostępniona w systemie elektronicznej dystrybucji GamersGate za 8,95 funtów brytyjskich (około 45 złotych) już 29 lutego.
Pierwsza część serii Painkiller była debiutanckim projektem polskiego studia People Can Fly, które ostatnio dało o sobie znać za sprawą udanego Bulletstorma. Gra została wydana w 2004 roku i od tamtej pory regularnie powstają do niej samodzielne dodatki, tworzone w większości przez zagraniczne studia. Obecnie prawa do marki posiada szwedzka firma Nordic Games, która jednak nie wydaje się być zainteresowana tworzeniem pełnoprawnej kontynuacji.