Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 maja 2024, 19:05

autor: Maciej Gaffke

Szef Larian ma jedną prostą radę dla twórców Baldur’s Gate 4. „Czekam z niecierpliwością, co z tym zrobią”

Swen Vincke, czyli popularny szef Larian Studios, powiedział więcej o presji, z jaką zespół zmagał się na początkowym etapie prac nad nowymi projektami oraz skierował kilka słów do studia, które podejmie się stworzenia Baldur’s Gate 4.

Źródło fot. Larian Studios
i

Kiedy Swen Vincke, szef Larian Studios, powiedział, że jego zespół nie opracuje kolejnej odsłony serii Baldur’s Gate ani żadnych gier bazujących na marce D&D, wielu fanów mogło poczuć zawód. Wprawdzie czwarty „Baldur” ma powstać, ale jedno jest pewne – firma, która podejmie się stworzenia kolejnej przygody w tym uniwersum, będzie musiała zmierzyć się z wielkością „trójki”.

Z tego też powodu przedstawiciel serwisu Gamesradar+ zapytał się Swena Vinckego podczas konferencji zorganizowanej w ramach Digital Dragons 2024, czy ma jakąś radę dla dewelopera, który zajmie się opracowaniem Baldur’s Gate 4. Twórca odpowiedział dość krótko i konkretnie.

To będzie zależało od nich. Znaczy się – muszą zrobić coś swojego [w sensie: grę niebędącą kopią produkcji Larian, tylko przedstawiającą unikalną wizję – dop. red.]. Nie chcę ich zmuszać, aby koniecznie prosili o radę. Czekam z niecierpliwością, co z tym zrobią [z uniwersum BG]. Jest tak wiele rzeczy, które można zrobić. Stoi przed nimi bardzo wiele możliwości – powiedział Vincke.

Larian skupia się aktualnie na 2 nowych projektach z gatunku RPG. Warto dodać, że pracuje przy nich niedawno otwarty oddział studia w Warszawie. Paradoksalnie „wielkość” Baldur’s Gate III również wpłynie na owe projekty. W końcu gracze będą spodziewać się porównywalnych hitów do gry z roku 2023, co tym samym nałoży na Belgów dodatkową presję.

Właśnie presji wywołanej sukcesem BG 3 dotyczyło inne pytanie, na które odpowiedział Vincke. Szef studia przyznał, że była ona odczuwalna na początku prac nad kolejnymi projektami, ale udało się z nią uporać i skupić na stworzeniu gry, w którą zespół sam chciałby zagrać.

Z pewnością tak było na początku. Myślę jednak, że ten etap mamy już za sobą. Był moment, w którym poczuliśmy niesamowitą presję i wtedy powiedziałem: „Po prostu o tym wszystkim zapomnijcie. Po prostu znowu zrobimy grę. I na tym się skupimy.

Oczywiście jest on bardzo ambitny (opracowywany projekt – dop. red.). Jeśli jednak będziemy zmagali się z presją lub oczekiwaniami ludzi, nigdy nie uda się nam go dokończyć; to byłaby katastrofa. Musimy się więc skupić na stworzeniu czegoś, w co sami zechcemy zagrać. Jeśli osiągniemy ten cel, nic nam nie będzie.

Wspomnijmy na koniec, że na wczorajszej gali Digital Dragons 2024 Baldur’s Gate III zgarnęło nagrodę w kategorii „najlepsza gra zagraniczna”.

  1. Recenzja Baldur’s Gate 3 - RPG na dychę i na lata

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej