Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 marca 2019, 19:27

Misje w Cyberpunku 2077 będą znacznie bardziej rozbudowane niż w Wiedźminie 3

Podczas rozmowy z serwisem GameStar deweloperzy ze studia CD Projekt RED zapowiedzieli, że misje w ich najnowszej produkcji, Cyberpunku 2077, będą bardziej rozbudowane niż te z Wiedźmina 3.

Zapewne sami deweloperzy z CD Projekt RED nie wiedzą jeszcze do końca, kiedy ich najnowszy projekt – futurystyczny Cyberpunk 2077 – trafi na sklepowe półki, ale robią wszystko, by uczynić oczekiwanie na premierę jeszcze bardziej nieznośnym. W niedawnym podcaście na niemieckim portalu GameStar projektant zadań, Philipp Weber, zapowiedział, że misje w najnowszej grze studia będą zdecydowanie bardziej złożone niż te w poprzednim dziele firmyWiedźminie 3.

  1. Kompendium wiedzy o grze Cyberpunk 2077
Projektantom misji w Cyberpunku 2077 przyświeca jeden cel: dać graczom jak najwięcej możliwości i swobody w wybieraniu własnych rozwiązań. - Misje w Cyberpunku 2077 będą znacznie bardziej rozbudowane niż w Wiedźminie 3 - wiadomość - 2019-03-24
Projektantom misji w Cyberpunku 2077 przyświeca jeden cel: dać graczom jak najwięcej możliwości i swobody w wybieraniu własnych rozwiązań.

Jako przykład podano konkretne zadanie, w którym postaci niezależne wymagają od gracza oddania im broni. Deweloperzy musieli więc zaprojektować etap w taki sposób, by dać kilka możliwości wykonania celów osobom, które zdecydowały się na dobrowolną rezygnację z uzbrojenia… ale też umożliwić ciekawą, zróżnicowaną zabawę tym, którzy postanowili nalegać na wejście z całym arsenałem u pasa. W ten sposób całe zadanie musiało być przemyślane ponownie. Twórcy zaznaczają bowiem: w Cyberpunku 2077 nasze wybory w rozmaitych misjach powinny być logiczne i mieć sens w kontekście całej fabuły. Deweloperzy zwracają też uwagę na to, by nie czynić jednego elementu rozgrywki centralnym punktem zbyt wielu etapów, tak jak było w Dzikim Gonie, gdzie praktycznie w każdym zadaniu trzeba było korzystać z wiedźmińskich zmysłów.

Po publikacji podcastu Philipp Weber odniósł się też do artykułu w serwisie GameStar, w którego tytule zasugerowano, że misje będą „trzy do pięciu razy bardziej złożone”. Na forum Reddit deweloper wyjaśnił:

Gwoli wyjaśnienia, jako że wypowiedź została wzięta z niemieckiego podcastu i niektóre rzeczy mogły przepaść w tłumaczeniu: miałem na myśli fakt, że jako projektant zadań muszę teraz rozważyć różne nowe możliwości, które oferujemy (jak np. zdolności netrunnerów), i jak wykorzystanie ich często daje więcej (w niektórych przypadkach trzy do pięciu) nowych sposobów na wykonanie danej misji lub wyzwań wewnątrz niej. To oczywiście czyni sam proces projektowania bardziej skomplikowanym w pewnych aspektach, ale zabawa jest przy tym przednia.

Niezależnie od tego, jak bardzo złożone będą misje w Cyberpunku 2077, większość graczy z pewnością ucieszy fakt, że CD Projekt RED zawiesza sobie poprzeczkę wyżej niż przy Wiedźminie 3 – a przypomnijmy, że już tamten tytuł był wychwalany w prasie za konstrukcję zadań, zarówno z głównego wątku, jak i tych pobocznych. Gorzej, że dodatkowe opcje i scenariusze to dodatkowa praca dla deweloperów, co z kolei może znacznie wydłużyć czas oczekiwania na premierę. Jej data na razie jest nieznana, ale całkiem możliwe, że podczas tegorocznych targów E3 studio poda chociaż przybliżony termin.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Cyberpunk 2077

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej