Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 listopada 2020, 14:09

autor: Bartosz Świątek

Minecraft w trybie hardcore - gracz sprawdził, od czego najczęściej ginie

Użytkownik Minecrafta postanowił sprawdzić, co najczęściej zabija jego bohatera w trybie hardcore. Zebrane przez niego statystyki dowodzą, że potwory są dwukrotnie bardziej niebezpieczne od środowiska – np. lawy.

W SKRÓCIE:

  1. gracz Minecrafta przeanalizował, co zabija jego postać;
  2. najczęstszą przyczyną śmierci były potwory – odpowiadają za 2/3 zgonów;
  3. pośród zagrożeń środowiskowych głównym niebezpieczeństwem jest upadek z dużej wysokości.

Pewien gracz Minecrafta postanowił zebrać statystyki dotyczące sytuacji, w jakich ginie jego postać w trybie hardcore. Dane zostały opublikowane w poście na forum Reddit. Spośród 150 zgonów za równo sto odpowiadają moby, zaś kolejne pięćdziesiąt było skutkiem działania szeroko rozumianego środowiska. Wyniki przypadkowo są tak okrągłe, ale ogólny trend jest taki, że na jedną śmierć z przyczyn „terenowych” przypadają dwie wywołane ręką (bronią / łapą / macką – niepotrzebne skreślić) potwora.

Minecraft w trybie hardcore - gracz sprawdził, od czego najczęściej ginie - ilustracja #1
 

Trzy główne przyczyny śmierci w Minecrafcie – przynajmniej w przypadku użytkownika odpowiadającego za omawiany test – to kontakt z creeperami, starcia ze szkieletami oraz spadanie ze zbyt dużej wysokości. Na wykresie wyróżniają się też trzy inne pozycje – ataki zombie, kąpiele w lawie i spotkania z endermanami. Autora wątku cechuje również duża ostrożność w czasie obchodzenia się z materiałami wybuchowymi – dynamit jest najrzadszą przyczyną zgonów.

Warto przypomnieć, że w Minecrafcie można już przetestować nowości z aktualizacji Caves & Cliffs, która wprowadza m.n. ametysty, piorunochron czy świece.

  1. Nowy wymiar swobody - recenzja gry Minecraft
  2. Minecraft – poradnik
  3. Minecraft – strona oficjalna