Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2021, 09:22

Minecraft 21w16a wprowadza rosnące stalaktyty i stalagmity

Minecraft prezentuje kolejne nowości z wielkiej aktualizacji Caves & Cliffs. Snapshot 21w16a wprowadza rosnące nacieki skalne i pozwala graczom na wyhodowanie drzewka azalii.

Choć na debiut wszystkich nowości z ogromnej aktualizacji Minecrafta przyjdzie nam poczekać nieco dłużej, nadal możemy testować je w ramach tzw. migawek. Snapshot 21w16a jest już dostępny dla wszystkich zainteresowanych posiadaczy gry w wersji Java Edition. Aby go przetestować, należy aktywować snapshoty w sekcji „instalacje” (Installations). Zalecamy jednak uruchamianie sesji z migawką z osobnego folderu bądź wykonanie kopii zapasowej – inaczej ryzykujecie utratę Waszego świata w Minecraft!

Dotychczasowe migawki różniły się znacznie pod względem wielkości – od snapshotów dodających wiele obiektów i mechanik, do tych skupiających się na poprawieniu wcześniej udostępnionych nowinek. Wersja 21w16a zalicza się do tych skromniejszych. Kluczowym słowem jest tu „rozrost”, bo właśnie do rośnięcia sprowadzają się dwie nowości wprowadzone przez studio Mojang. Od teraz nacieki wodne będą tworzyć powiększające się stalaktyty oraz stalagmity o maksymalnej długości odpowiednio 7 i 10 bloków. Wzrost jest jednak bardzo wolny, choć na szczęście nie tak bardzo jak w rzeczywistych jaskiniach. Po użyciu mączki kostnej rozrosną się także azalie, dzięki czemu gracze mogą przemienić je w drzewka.

Pomijając te dwie nowinki, snapshot 21w16a nieznacznie zmienił tekstury surowych bloków złota, miedzi oraz żelaza. Poza tym naprawiono sporo błędów, w tym z „łatwopalnymi” mobami nieskłonnymi do omijania gorącej lawy oraz pojawianiem się ich w dziwnych miejscach (na przykład na szczycie azali).

  1. Oficjalna strona gry Minecraft
  2. Nowy wymiar swobody - recenzja gry Minecraft
  3. Minecraft – poradnik do gry
  4. Najlepsze mody do gry Minecraft – niezłe modyfikacje do Minecrafta

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej