Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 stycznia 2011, 18:40

autor: Piotr Doroń

Minecraft i Amnesia w walce o nagrody 2011 Independent Games Festival

Poznaliśmy finalistów 2011 Independent Games Festival – gali, w trakcie której tradycyjnie wyłonione zostaną najlepsze gry niezależne wydane w przeciągu dwunastu miesięcy poprzedzających imprezę. W tym roku najwięcej nominacji przypadło fenomenalnemu Minecraftowi, a także cieszącemu się sporym uznaniem graczy oraz krytyków horrorowi Amnesia: The Dark Descent.

Poznaliśmy finalistów 2011 Independent Games Festival – gali, w trakcie której tradycyjnie wyłonione zostaną najlepsze gry niezależne wydane w przeciągu dwunastu miesięcy poprzedzających imprezę. W tym roku najwięcej nominacji przypadło fenomenalnemu Minecraftowi, a także cieszącemu się sporym uznaniem graczy oraz krytyków horrorowi Amnesia: The Dark Descent.

Minecraft i Amnesia w walce o nagrody 2011 Independent Games Festival - ilustracja #1

Minecraft

Obie produkcje zdobyły po trzy nominacje. Zgodnie z oczekiwaniami znalazło się wśród nich także wyróżnienie w głównej kategorii – szansa na zdobycie Głównej Nagrody im. Seumasa McNally’ego. Ponadto dwoma nominacjami może się pochwalić niewydany jeszcze Bastion – gra, w której zadaniem graczy będzie odbudowanie zniszczonego świata (w tym miejscu możecie się poznać z filmem z rozgrywki).

Minecraft i Amnesia w walce o nagrody 2011 Independent Games Festival - ilustracja #2

Amnesia: The Dark Descent

Zwycięzcy trzynastej gali Independent Games Festival ogłoszeni zostaną 2 marca podczas Game Developers Conference. Poniżej prezentujemy pełną listę nominowanych tytułów (w nawiasach nazwa/nazwisko producenta).

Główna nagroda im. Seumas McNally:

  • Amnesia: The Dark Descent (Frictional Games)
  • SpyParty (Chris Hecker)
  • Desktop Dungeons (QCF Design)
  • Minecraft (Mojang)
  • Nidhogg (Messhof)

Najlepsza oprawa graficzna (doznania artystyczne)

  1. Bastion (Supergiant Games)
  2. The Dream Machine (Cockroach)
  3. Cave Story (2010 Edition) (Nicalis)
  4. Bit.Trip Runner (Gaijin Games)
  5. Hohokum (Honeyslug & Richard Hogg)

Najlepsza oprawa graficzna (pod względem technicznym)

  • Minecraft (Mojang)
  • Confetti Carnival (SpikySnail Games)
  • Amnesia: The Dark Descent (Frictional Games)
  • Neverdaunt:8Bit (Robot Loves Kitty)
  • Miegakure (Marc Ten Bosch)

Najlepszy projekt

  1. Desktop Dungeons (QCF Design)
  2. Super Crate Box (Vlambeer)
  3. Nidhogg (Messhof)
  4. Faraway (Steph Thirion)
  5. Minecraft (Mojang)

Najlepszy dźwięk

  • Bastion (Supergiant Games)
  • Retro City Rampage (Vblank Entertainment)
  • Amnesia: The Dark Descent (Frictional Games)
  • Bit.Trip Beat (Gaijin Games)
  • Cobalt (Oxeye Game Studio)

Najlepsza gra na telefony komórkowe i smartfony

  1. Shot Shot Shoot (Erik Svedang)
  2. Colorbind (Nonverbal)
  3. Helsing's Fire (Ratloop)
  4. Solipskier (Mikengreg)
  5. Halcyon (Stfj)

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej