Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 marca 2021, 13:30

Gracz stworzył działającego Painta w Minecraft

Jeden z graczy przeniósł Painta do Minecrafta. Stworzone w nim obrazy można automatycznie zmienić w obiekty 3D.

W SKRÓCIE:
  • Gracz przeniósł Painta do Minecrafta.
  • Stworzone w nim obrazy można automatycznie zmienić w struktury 3D.
  • Twórca już pracuje nad rozbudową mechanizmu.

Niektórzy gracze Minecrafta od dawna imponują pomysłowością lub skalą swoich projektów. Nieważne czy mamy do czynienia ze skomplikowanymi automatycznymi mechanizmami, czy mapami budowanymi przez dekadę. Zrealizowanie wszystkich tych pomysłów wymaga niesamowitych pokładów zaangażowania i kreatywności. Jak widać, nigdy nie ulega ona wyczerpaniu. Teraz jeden z graczy wpadł na pomysł, by do gry przenieść popularnego MS Painta. Samo stworzenie prostego programu graficznego w grze mu jednak nie wystarczyło.

Użytkownik Reddita o nicku Minecraft Unofficial opublikował efekt swojej pracy, czym spowodował żywiołowe reakcje reszty społeczności. Udało mu się stworzyć działającą strukturę, która przypomina prosty program graficzny. Rysowanie obrazków 2D to jednak tylko część funkcjonalności mechanizmu. Wystarczy kilka kliknięć i maszyna zmieni stworzoną grafikę w strukturę 3D. Można więc narysować wzgórze i prymitywny dom, a po paru chwilach będziemy mieli okazję obserwować, jak przemienia się ona w trójwymiarowe środowisko.

Specyficzna drukarka 3D została stworzona przy pomocy specjalnych bloków dostępnych jedynie w trybie kreatywnym. Wykorzystano w niej również komendy zmieniające szerokość poszczególnych bloków. Na razie jest ona w stanie tworzyć jedynie proste struktury. Sam autor przyznał, że obecnie jest to dość łatwy do zaprojektowania mechanizm, którego funkcjonalność jest ograniczona. Zdradził jednak w komentarzach, że pracuje już nad rozbudowaniem projektu. Być może za jakiś czas zobaczymy o wiele bardziej złożoną maszynę, dzięki której w łatwy sposób tworzyć będzie można rozległe struktury. Autor projektu zamierza także udostępnić swoje dzieło innym graczom. Twierdzi jednak, że wcześniej musi wprowadzić w nim poprawki, które wyeliminują ewentualne bugi.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej