autor: Miriam Moszczyńska
Minecraft 1.18 - najnowszy snapshot to znów praca nad biomami
Dostępny jest kolejny snapshot aktualizacji do Minecrafta. To już trzecia część migawek zmian, które mają zostać wprowadzone w nachodzącej wersji 1.18. Twórcy ponownie pracują nad sposobem generowania terenu.
W związku z nadchodzącą pod koniec tego roku aktualizacją 1.18 oraz drugą częścią Caves & Cliffs, twórcy Minecrafta stopniowo udostępniają kolejne wersje testowe gry z wprowadzonymi zmianami. Mojang udostępnił już trzeci snapshot, który – podobnie jak poprzednie – wprowadza poprawki dotyczące generowania świata.
Wdrożone zmiany mają głównie techniczną naturę i w zdecydowanej większości dotyczą pojawiania się biomów. Twórcy starają się uniknąć m.in. dużych wahań temperatur między biomami (np. zimowy obok pustyni), czy pojawiania się bagien na suchych terenach. Poza tym dodano też nowy biom: stony peaks, który jest czymś pomiędzy śnieżnym a górzystym terenem. Będzie on wykorzystywany do redukowania wspomnianych ogromnych wahań temperatury między biomami. Całą listę zmian wprowadzonych w trzecim snapshocie możecie znaleźć tutaj, a sam plik z „migawką” pobierzecie z tego linku. Na stronie znajduje się także instrukcja do instalacji, z której możecie skorzystać w razie wystąpienia kłopotów.
Twórcy podzielili się także problemami, które zgłaszali gracze. Nie jest ich wiele, jednak warto o nich wspomnieć. Zatem gracze skarżyli się na:
- niską wydajność, co związane jest ze złą optymalizacją snapshotów;
- dziwne generowanie terenu w Netherze;
- brak wież w Endzie, które pojawiają się dopiero po zrespawnowaniu smoka.
Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów na temat wcześniej wprowadzonych zmian, to pisaliśmy o nich tutaj i tutaj.
- Oficjalna strona gry Minecraft
- Nowy wymiar swobody - recenzja gry Minecraft
- Minecraft – poradnik do gry
- Najlepsze mody do gry Minecraft – niezłe modyfikacje do Minecrafta