Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2019, 13:38

autor: Adrian Werner

Microsoft Flight Simulator 2020 – piękny, 30-minutowy gameplay

W sieci pojawił się imponujący materiał wideo z Microsoft Flight Simulator, pokazujący prawie pół godziny gameplayu z najnowszej odsłony cyklu. Pozwala on zobaczyć w akcji m.in. szalenie szczegółową mapę, której zapisanie zajęłoby 20 000 płyt Blu-ray.

Gra ukaże się w przyszłym roku. - Microsoft Flight Simulator 2020 – piękny, 30-minutowy gameplay - wiadomość - 2019-09-30
Gra ukaże się w przyszłym roku.

Do sieci trafił nowy materiał wideo z Microsoft Flight Simulator, czyli kolejnej odsłony klasycznego cyklu cywilnych symulatorów lotu. Film trwa prawie 30 minut i pokazuje obszerne fragmenty rozgrywki.

Gameplay zarejestrowano w oparciu o wersję pre-alfa gry, więc wiele może jeszcze ulec zmianie. Już teraz jednak produkcja prezentuje się wyśmienicie, a materiał daje dobre pojęcie o kierunku, w którym zmierza ten projekt.

Tym co zachwyca najbardziej jest oprawa graficzna, w tym zwłaszcza szczegółowość otoczenia. Produkcja zaoferuje wirtualną wersję całego świata. Oczywiście, twórcy nie odtworzą rzeczywistości ręcznie. Zamiast tego polegają na danych zgromadzonych na potrzeby map dla wyszukiwarki Bing.

Ludzie ze studia Asobo pracują nad tym projektem już pięć lat. Microsoft Flight Simulator tworzony jest nie tyle jako samodzielna produkcja, a cała platforma dla fanów symulacji, która będzie rozwijana przez długi czas.

Podczas zabawy gra będzie pobierała z serwerów potrzebne pliki. Innego wyjścia nie ma, gdyż, jak tłumaczą autorzy, aby zapisać wszystkie dane, które wykorzysta Microsoft Flight Simulator, potrzebnych byłoby dwadzieścia tysięcy płyt Blu-ray. Twórcy zaimplementują system ściągania części plików na zapas, aby ułatwić zabawę osobom z wolnymi łączami. Dostępny też będzie tryb offline, bazujący na tradycyjnych plikach scenerii przechowywanych na dysku, ale autorzy nie ukrywają, że ogólnie gracze z szybkim Internetem zobaczą ładniejszą grafikę terenu, zwłaszcza jeśli chcą bawić się w rozdzielczości 4K.

W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu możemy spodziewać się kompletnie przebudowanego renderowania nieba. Gra będzie symulowała atmosferę, a na pogodę wpłyną takie elementy jak wilgotność powietrza i jego zanieczyszczenie. Ponadto chmury oświetlać będzie zarówno Słońce, jak i elementy otoczenia. Ponadto autorzy zadbali o to, aby wysokość Słońca na niebie zależała od pory roku i lokacji.

Przypomnijmy, że Microsoft Flight Simulator zmierza na pecety i Xboksa One. Premiera zaplanowana została na przyszły rok. Gra dostępna też będzie w ramach usługi Xbox Game Pass.

Na oficjalnej stronie cały czas trwają zapisy do Insider Program. Spośród uczestników tej inicjatywy wybierani są gracze do testów wczesnej wersji gry.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej