MicroProse odzyskało Falcona i nie zamierza go więcej oddawać
Reaktywowana w 2019 roku firma MicroProse ogłosiła, że ponownie nabyła prawa do symulatora lotniczego Falcon. Twórcy zapowiedzieli również rozwój kultowej marki.
Być może niektórzy z Was pamiętają studio MicroProse, którego współzałożycielem był nie kto inny jak sam twórca serii Civilization – Sid Meier. W 1998 roku amerykańska firma wspólnie z Hasbro Interactive wydała na świat grę Falcon 4.0, czyli zaawansowany symulator myśliwców F-16. Niestety trzy lata później MicroProse przestało istnieć, a rozwojem produkcji zajęli się fani, którzy po dziś dzień tworzą do kultowego już tytułu różnego rodzaju modyfikacje.
Tymczasem, jak się okazuje, wskrzeszona w 2019 roku firma zdołała odzyskać prawa do serii i planuje tworzyć kolejne projekty spod szyldu Falcon.
MicroProse ma zaszczyt ogłosić, że ponownie nabyliśmy prawa do gier z serii Falcon i oficjalnie powróciły one do naszej oferty. Jesteśmy podekscytowani, że będziemy kontynuować markę z nowymi produkcjami w przyszłości, tworząc je na bazie dziedzictwa tej ikonicznej serii – brzmi treść komunikatu na Steamie.
MicroProse doceniło również wysiłki firmy Benchmark Sims, która rozwijała projekt BMS – obszerną modyfikację do Falcona 4.0 ulepszającą praktycznie każdy element gry, począwszy od odświeżonej grafiki, a kończąc na rozbudowanym silniku i realizmie rozgrywki.
Ponadto deweloperzy zapewnili, że w dalszym ciągu planują wspierać społeczność fanów. Niestety nie ujawnili, na czym owe wsparcie będzie polegało.
Niemniej jednak wygląda na to, że przyszłość marki Falcon rysuje się w naprawdę jasnych barwach. Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak tylko uzbroić się w cierpliwość i oczekiwać kolejnych obiecujących doniesień z obozu MicroProse.