autor: Amadeusz Cyganek
Metro Exodus sprzedaje się lepiej niż Metro: Last Light
Deep Silver oraz Epic Games pochwaliły się wynikami sprzedaży głośnego „exclusive’a” platformy Epic Games Store – Metro Exodus. Najnowsza produkcja studia 4A Games sprzedała się 2,5 raza lepiej niż Metro Last Light w okresie premiery w 2013 roku.
Metro Exodus to nie tylko jeden z najlepszych tytułów ostatnich tygodni (co potwierdza nasza recenzja), ale także jedna z najbardziej kontrowersyjnych gier, która okazała się osią rywalizacji pomiędzy Epic Games Store a Steam, stając się produkcją czasowo ekskluzywną dla pierwszej z wymienionych platform. Wygląda jednak na to, że decyzja wydawcy – Deep Silver – była korzystna, co pokazują najnowsze informacje dotyczące sprzedaży.
Wedle danych zebranych przez tę firmę oraz Epic Games, od momentu debiutu Metro Exodus sprzedano dwuipółkrotnie więcej egzemplarzy niż poprzedniej odsłony tej serii, czyli Metro: Last Light, w jej premierowym okresie w roku 2013. Niestety nie sprecyzowano, czy chodzi tutaj tylko o miesiąc od rozpoczęcia sprzedaży, czy też inny odcinek czasu, więc możemy tylko domyślać się, jakie wartości wykorzystano do tego porównania.
Biorąc jednak pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z oficjalnym ogłoszeniem wydawcy i głównego dystrybutora, wiele wskazuje na to, że Deep Silver raczej nie żałuje decyzji o czasowej ekskluzywności nowego Metra dla Epic Games Store. Informacje te wskazują na to, że mimo zapowiedzi o bojkocie tego tytułu ze strony wielu graczy i wielkiego wzburzenia po decyzji wydawcy, gra sprzedaje się bardzo dobrze.