Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 września 2015, 14:06

autor: Bartłomiej Plewnia

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - 3 miliony kopii w sklepach

Na japońskich stronach internetowych pojawiły się reklamy piątej części Metal Gear Solid, których treść wskazuje na to, że już trzy miliony egzemplarzy gry powędrowało do sklepów. To dobry wynik, ale czy wystarczająco dobry?

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain może mieć problem z przebiciem sprzedaży "czwórki".

Na branżowym forum NeoGAF opublikowano reklamę Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, która pojawiła się na japońskich stronach w związku z rzekomym przekroczeniem trzech milionów egzemplarzy gry wysłanych do sklepów na całym świecie. Podobną liczbą wydawca chwalił się w 2008 roku, po premierze tytułu Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. To z kolei oznacza, że piąta część MGS-a nie traci na popularności, ale też nie zyskuje zbyt znacząco.

Powyższa reklama pojawiła się na japońskich stronach internetowych.

Jak zauważa magazyn Forbes, taka ilość wysyłek może wcale nie wystarczyć do pokrycia kosztów produkcji i marketingu, pomijając nawet fakt, że to jedna z najszybciej sprzedających się gier tego roku. Zdaniem gazety, aby The Phantom Pain okazało się opłacalne, gracze musieliby zakupić nawet 5-6 milionów egzemplarzy nowego Metal Gear Solid. Przypomnijmy, że budżet piątej części MGS-a wyniósł 80 milionów dolarów. To o kilkadziesiąt milionów zielonych więcej, niż kosztowała poprzedniczka "piątki", jednak należy pamiętać, że Guns of the Patriots było produkcją ekskluzywną dla konsoli PlayStation 3, a nie multiplatformową, jak The Phantom Pain.

Przy okazji ujawnienia szacowanej liczby kopii produkcji, które trafiły do sklepów, warto sprawdzić, jak wyniki nowego Metal Gear Solid wypadają w przypadku sprzedaży na poszczególne platformy. Początek września był dla tytułu bardzo łaskawy na Steam, ponieważ MGS V momentalnie trafił na miejsce lidera, wyprzedzając między innymi Mad Max, Killing Floor 2 i GTA V. Według danych niezależnego serwisu SteamSpy, do tej pory dzieło Konami zakupiono na Steam ponad 440 tysięcy razy. Znacznie ciekawsza jest jednak popularność The Phantom Pain na konsolach od Sony i Microsoftu. Jak podaje VideoGamer.com, w Wielkiej Brytanii aż 72% sprzedanych konsolowych kopii nowego MGS-a to wersje dla posiadaczy PlayStation 4, a tylko 22% - dla entuzjastów Xboksa One. Pozostałe pięć procent zajmują konsole poprzedniej generacji – PlayStation 3 (3 proc.) i Xbox 360 (2 proc.). Między starszymi a nowymi sprzętami, a nawet między PS4 i XOne, zauważalna jest więc niesamowita przepaść.

  1. Post dotyczący reklamy na forum NeoGAF
  2. Oficjalna strona Konami