autor: Konrad Serafiński
MediEvil na PS4 z krótkim materiałem zza kulis produkcji
Sony podzieliło się z fanami ponad 3-minutowym materiałem zza kulis prac nad odświeżoną wersją gry MediEvil. Z filmu możemy dowiedzieć się, jakie główne założenia mieli twórcy, oraz zobaczyć fragment rozgrywki.
Sony zaprezentowało krótki materiał zza kulis produkcji remake’a MediEvil, który jeszcze w tym roku trafi na konsolę PlayStation 4. Mike Mika oraz Jeff Nachbauer, czyli producenci gry, zdradzają, jakie założenia przyświecają im przy pracy nad tytułem. Twórcom zależy przede wszystkim na utrzymaniu ducha oryginału, chociaż nie ukrywają, że skupiają się na tym, „jak gracze zapamiętali” grę, a nie na jak najdokładniejszym odwzorowaniu wszystkich mechanik. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Więcej informacji możemy dowiedzieć się z amerykańskiego bloga PlayStation. Czytamy tam, że twórcy posunęli się nawet do zbadania muzyki, której słuchał pierwszy zespół pracujący nad oryginalną produkcją na PlayStation. O tym, skąd studio uzyskało takie informacje, opowiedział Jeff Nachbauer:
W oryginalnym kodzie źródłowym znajdują się komentarze na temat muzyki, której twórcy słuchali w momencie tworzenia gry. To pomogło nam zrozumieć, co się działo podczas tworzenia kodu produkcji.
Jednym z kluczowych aspektów odświeżenia 20-letniego klasyka, było dla twórców „dostanie się do głów” oryginalnych programistów, co dosyć obrazowo opisał Jeff Nachbauer:
Nasze kredo brzmiało: rób to, co oni zrobili i niczego nie zmieniaj, chyba że masz dobry powód. Często wchodzisz w kod, widzisz dziwną decyzję i zastanawiasz się dlaczego programiści tak to zrobili, skoro to nie ma sensu. Następnie ruszasz w podróż, by rozwikłać zagadkę i ostatecznie przyznajesz: „właśnie dlatego to zrobili, teraz rozumiem”.
Uczestnicy zbliżających się targów gamescom otrzymają szansę zagrania w MediEvil. Pozostałym przyjdzie poczekać do premiery, która została zaplanowana na 25 października bieżącego roku. Tytuł ukaże się wyłącznie na PlayStation 4.