autor: Krzysztof Sobiepan
Mass Effect: Andromeda – kolejne informacje o trybie multiplayer
Mike Gamble – jeden z producentów studia BioWare, obecnie pracujący nad grą Mass Effect: Andromeda – wypowiedział się w wywiadzie dla serwisu Kotaku na temat powiązań trybu wieloosobowego z główną fabułą gry. Choć informacji o multiplayerze nadal brakuje, być może dowiemy się o nim więcej jeszcze w tym miesiącu.
- gatunek: gra RPG z elementami strzelanki taktycznej;
- deweloper: BioWare;
- wydawca: Electronic Arts;
- platformy docelowe: PC, Xbox One, PlayStation 4;
- premiera: 21 marca 2017.
Ostatnio fani serii Mass Effect żyją głównie ogłoszeniem daty premiery Mass Effect: Andromeda. Do 21 marca 2017 pozostało jednak jeszcze trochę czasu, a w nadchodzących tygodniach spodziewać się można dalszego napływu informacji oraz materiałów z gry. Choć o tytule wiemy już całkiem sporo, jak zwykle duży nacisk w komunikacji położono na tryb dla pojedynczego gracza. W wywiadzie przeprowadzonym jakiś czas temu przez serwis Kotaku, redaktorowi udało się natomiast podpytać producenta Mike’a Gamble’a o parę szczegółów dotyczących implementacji trybu multiplayer.
Nieuniknione są oczywiście porównania do trybu wieloosobowego z poprzedniej części, czyli Mass Effect 3. Z wcześniejszych informacji wynika, że szkielet rozgrywki kooperacyjnej będzie podobny – znowu będziemy bronić się przed hordami przeciwników w niewielkich drużynach. Gamble wspomina, że w Andromedzie dużo zmian zaszło w kontekście integracji trybu fabularnego i wieloosobowego. Modyfikacje wprowadzono w dwóch kluczowych aspektach. Po pierwsze, zmagania drużynowe z innymi graczami mają bezpośrednio wpisywać się w większą fabułę, a nie być osobnymi, niepowiązanymi przygodami. Ten krok zapewni też płynniejsze przechodzenie między dwoma trybami za pomocą systemu „Strike Team” – nie trzeba będzie uruchamiać odpowiedniej opcji z poziomu menu głównego, ponieważ wszystkie rodzaje zabawy są ze sobą narracyjnie powiązane.
Po drugie, zmieni się wpływ, jaki na główną fabułę ma gra z innymi. W ME3, pomimo tego, że tryb wieloosobowy jest praktycznie odcięty od fabularnego, sukcesy w nim były jednak bezpośrednio powiązane z poziomem „Galaktycznego Przygotowania”, od którego z kolei zależało ostateczne zakończenie sagi Sheparda. Osoby preferujące ratowanie galaktyki w samotności mogły więc poczuć się nieco przymuszane do grania w nieinteresującym ich trybie. W Andromedzie ma to ulec zmianie i choć pewne bonusy z rozgrywki online mogą dopomóc w głównej przygodzie lub zapewnić dla niej szerszy kontekst, to bez problemu ominiemy zmagania wieloosobowe szerokim łukiem, nie tracąc niczego istotnego.
Wywiad to także parę „myśli nieuczesanych” dotyczących gry i jej działania. Jak na razie nie należy spodziewać się od producenta oficjalnego wsparcia dla modów czy dedykowanych serwerów do trybu wieloosobowego. Wersja na PC ma zaś nie ograniczać klatek na sekundę do 30 czy 60 i wspierać rozdzielczości dla ultraszerokich monitorów.
Na więcej danych na temat trybu multiplayer trzeba cierpliwie poczekać, choć możliwe, że nie tak długo jak pierwotnie zakładaliśmy. Z tweeta Iana Fraziera – głównego designera gry – wynika bowiem, że jeszcze przed końcem stycznia mogą zostać upublicznione informacje o oficjalnym teście trybu online.
Mass Effect: Andromeda jest nowym rozdziałem w sadze Mass Effect, choć tytuł nie jest bezpośrednio powiązany z poprzedzającą go trylogią. Gracze będą mogli przeżywać przygody w zupełnie innej galaktyce – tytułowej Andromedzie, gdzie przed wieloma laty została wysłana flota statków kolonizacyjnych. Podczas gry pokierujemy też zupełnie nowym bohaterem – Sarą lub Scottem Ryder. Rozgrywka ma nadal stanowić połączenie taktycznej strzelanki z grą RPG, choć tym razem większy nacisk ma zostać położony na eksplorację niezbadanych terenów.
- Oficjalna strona internetowa serii Mass Effect
- Mass Effect: Andromeda – kompendium wiedzy
- Wszystko, co wiemy o Mass Effect: Andromeda - tona nowych informacji