Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 stycznia 2019, 11:22

autor: Adrian Werner

Mass Effect 3 otrzymało potężny mod Project Variety

Ukazał się potężny mod Project Variety do Mass Effect 3. Zmienia on wiele aspektów gry, usuwając błędy fabularne, poprawiając niedoróbki techniczne i urozmaicając wizualną stronę kampanii.

Mass Effect 3 otrzymało potężny mod Project Variety - ilustracja #1
Archiwum z modem „waży” ok. 1,5 GB.

Mass Effect: Andromeda okazało się tak dużą porażką, że wielu fanów marki zaczęło z większą wyrozumiałością patrzeć na Mass Effect 3. Powrót do trzeciej odsłony cyklu umilić może wydana właśnie modyfikacja Project Variety.

Celem projektu jest naprawienie wielu małych rozczarowujących elementów Mass Effect 3, usunięcie nieścisłości oraz wizualne urozmaicenie kampanii. Mod zmienia Cytadelę, tak aby ludzie stanowili w niej mniejszość, co lepiej pasuje do fabularnego tła gry. Przerobiono również większość misji, tak aby przeciwnicy mieli właściwe uzbrojenie. Przykładowo, na Rannoch siły gethów korzystają ze sprzętu własnej produkcji, zamiast z ludzkiej technologii, jak to miało miejsce w podstawowej wersji gry.

Autor dodał także trzeci kodeks z informacjami (zastępuje on podręcznik użytkownika), wypełniony informacjami z książek i komiksów z uniwersum Mass Effect. Ponadto podczas scenek przerywnikowych postacie mają takie same uzbrojenie, jakie wybraliśmy dla nich podczas misji.

Usunięto również wiele błędów fabularnych. Przykładowo, w dodatku Leviathan nie pojawia się już stwierdzenie, że wszyscy Żniwiarze zostali stworzeni na podobieństwo tego znanego jako Zwiastun, gdyż w Mass Effect 2 wyraźnie pokazano, iż istnieje wiele typów tych maszyn.

Mod poprawia również wiele małych błędów wizualnych związanych z teksturami i scenkami przerywnikowymi. Lekko zmodyfikowano także elementy otoczenia, tak aby świat był bardziej różnorodny, np. poprzez poszerzenie bazy obrazów wiszących na ścianach lokacji.

Project Variety nie jest modem, który diametralnie przerabia podstawowe elementy Mass Effect 3. Zamiast tego oferuje setki małych zmian, które łącznie dają efekt bardziej dopracowanej gry.

Instrukcje:

Modyfikacja najlepiej działa, gdy ma się wszystkie DLC. Bez nich też sobie poradzi, choć niektóre jej funkcje będą niedostępne.

Projekt wymaga za to posiadania zmodyfikowanych plików .dll. Znajdziesz je na stronie moda w sekcji „Files” jako „Bink Files”. To zestaw dwóch plików (binkw23.dll oraz binkw32.dll), które należy skopiować do „…Mass Effect 3\Binaries\Win32”.

Instalacja samego Project Variety jest prosta, gdyż projekt udaje dodatek. Wystarczy więc skopiować folder z modyfikacją („DLC_MOD_ProjectVarietyP”) do „…Mass Effect 3\BIOGame\DLC”.

  1. Mod Project Variety w serwisie Nexus
Mass Effect 3 otrzymało potężny mod Project Variety - ilustracja #2

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej