autor: Miriam Moszczyńska
Duży mod do remastera Mass Effect 3 różnicuje i ożywia świat
Odświeżoną wersję Mass Effect 3 z kolekcji Legendary Edition można uczynić „żywszą” za sprawą LE3 Diversification Project. Modyfikacja wprowadza do świata gry wiele zmian, w tym dotyczących przedstawicieli różnych ras.
Mimo wydania w 2021 roku Mass Effect: Legendary Edition, które stanowi remaster trylogii o przygodach komandora Sheparda, społeczności wciąż jest mało. Jeden z graczy postanowił podjąć się urozmaicenia i tak już odświeżonego świata Mass Effecta 3, czyniąc go bardziej „żywym”.
Co zmienia LE3 Diversification Project?
Z dokładnym opisem poprawek (a jest on dość obszerny) możecie zapoznać się na stronie projektu w serwisie Nexus Mods (link poniżej). Stamtąd również pobierzecie LE3 Diversification Project.
LE3 Diversification Project na Nexus Mods
Mówiąc jednak w skrócie, dzięki modyfikacji w świecie zremasterowanej trzeciej odsłony serii Mass Effect zbalansowana została liczba przedstawicieli poszczególnych ras. Ponadto bardziej różnorodne będą również stroje noszone przez NPC-ów, do tego w grze pojawią się batarianki, drellanki i turianki.
Zmianom poddana została również Cytadela, jak i jej ochrona (SOC). Sama lokacja będzie się nieco zmieniać z każdą naszą kolejną wizytą, zaś jej stróże (poza, ponownie, większym zróżnicowaniem rasowym) będą dzierżyli broń, którą zobaczyć mogliśmy w poprzednich odsłonach serii Mass Effect. W LE3 Diversification Project poprawki otrzymały również pola bitew, tak aby gracze mogli lepiej wczuć się klimat uniwersum.
Na koniec warto wspomnieć, że podobnie jak modyfikacja LE1 Diversification Project do zremasterowanego Mass Effecta 1, także ten projekt znajduje się w wersji alfa. We wspomnianym już przeze mnie opisie modyfikacji znajdziecie zarys przyszłych planów twórców.