Marvel's Spider-Man nigdy nie był tak ładny; pierwsze recenzje wersji PC
Pecetowy Marvel's Spider-Man Remastered zaoferuje więcej opcji graficznych niż God of War i wygląda pięknie, lecz do miana perfekcyjnego portu nieco mu zabrakło.
Premiera Spider-Mana od studia Insomniac Games na PC zbliża się wielkimi krokami. Nim jednak poznamy przygodę „pajączka” w pecetowym wydaniu, możemy rzucić okiem na recenzje tejże produkcji. Grę w wersji ze Steama przetestował także nasz redakcyjny kolega.
Marvel’s Spider-Man na PC – wybrane recenzje
- GRYOnline.pl – 8,5/10
- God is a Geek – 9,5/10
- CGMagazine – 9/10
- GamingBolt – 9/10
- Gaming Nexus – 9/10
- GameSpot – 9/10
- TheSixthAxis – 9/10
- Twinfinite – 4,5/5
- COGConnected – 85/100
- Multiplayer.it – 8,5/10
- Attack of the Fanboy – 4/5
- VGC – 4/5
- PC Gamer – 75/10
- Metacritic: 87/100 (metascore z 41 recenzji)
O tym, że Marvel’s Spider-Man to bardzo dobra produkcja, wiemy od dawna. Recenzenci nie omieszkali o tym przypomnieć w swoich tekstach, lecz przeważnie nie skupiali się zanadto na pochwałach samej gry.
Ważniejszą kwestią jest to, jak działa pecetowa edycja gry. God of War zasadniczo wypadł znakomicie, ale nie obyło się bez pewnych problemów. To samo dziennikarze piszą na temat Spider-Mana, choć zarzuty są nieco inne.
Pająk podbije PC (i Steam Decka)
Zacznijmy od kwestii „mobilnej”: Marvel’s Spider-Man Remastered działa całkiem nieźle na Steam Decku. Oczywiście nie ma co liczyć na stałe 60 klatek na sekundę i rozdzielczość 4K, ale gra wygląda na przenośnym komputerze Valve bardzo dobrze. Według niektórych recenzentów to wręcz obowiązkowa pozycja dla posiadaczy tego urządzenia (o ile są gotowi na częste ładowanie baterii).
Co się tyczy działania na „blaszakach”: gra wygląda na pecetach pięknie, a twórcy portu tym razem nie zapomnieli o bogactwie opcji graficznych, także tych powiązanych z ray tracingiem. Zasadniczo nie ma też problemów z optymalizacją. Przez większość czasu gra potrafi utrzymać stabilne 60 fps-ów, a przy mocniejszym sprzęcie można poważnie myśleć o jeszcze większej liczbie klatek na sekundę (także na wyższych rozdzielczościach).
Płynna animacja… przez większość czasu.
Niestety, słowo „zasadniczo” jest tu o tyle, nomen omen, zasadne, że recenzenci doświadczyli okazjonalnych problemów z płynnością animacji. W większość przypadków dziennikarze mówią o pojedynczych przypadkach, na przykład podczas szybkiego „bujania się” na pajęczynie przez wirtualny Nowy Jork.
Niemniej w pojedynczych tekstach pojawiają się wzmianki o częstszych spadkach poniżej 60 fps-ów, nawet na mocniejszym sprzęcie. Wypada jednak dodać, że już w trakcie testowania gry przez recenzentów firma Nixxes wypuściła sporo aktualizacji. Te znacząco poprawiły działanie produkcji i niewykluczone, że do piątku doczekamy się kolejnych łatek, które usuną inne problemy.
Pomijając optymalizację, jedyny zarzut powtarzający się w niektórych recenzjach dotyczy przypadków przymusowego zamykania gry. Najwyraźniej dzieje się tak po zmianie ustawień graficznych bez ponownego uruchomienia gry.
Osobną kwestią pozostaje cena. 259 złotych za port gry sprzed czterech lat może niektórych zniechęcić, zwłaszcza że to więcej, niż życzono sobie w przypadku God of War. Niemniej Marvel’s Spider-Man to wciąż znakomita gra, a wersja PC – choć nie jest ideałem – oferuje jeszcze piękniejszy otwarty świat (oraz możliwość gry na de facto „konsoli” przenośnej).
Gra zadebiutuje na Steamie w piątek 12 sierpnia.