autor: Paweł Woźniak
Mafia 3 miała mieć dwóch bohaterów w scenariuszu Daniela Vávry
Daniel Vávra, współtwórca dwóch pierwszych odsłon serii Mafia, zdradził w wywiadzie, że w stworzonym przez niego scenariuszu do trzeciej części cyklu występowało dwóch grywalnych bohaterów. Okazało się jednak, że firma 2K Games odpowiedzialna za wydanie gry całkowicie odrzuciła jego pomysł.
Wczoraj na czeskim kanale UM3L3C na YouTube pojawił się fragment wywiadu z Danielem Vávrą – scenarzystą i współtwórcą takich gier jak Mafia, Mafia II oraz Kingdom Come: Deliverance. Na zamieszczonym niżej wideo Vávra przedstawił swoim rozmówcom nieco szczegółów dotyczących jego autorskiej wersji scenariusza do Mafii III, który zaprezentował 2K Games jeszcze przed odejściem ze studia Illusion Softworks w 2009 roku (co tak właściwie sugeruje, że deweloperzy myśleli o kontynuacji serii jeszcze przed debiutem „dwójki”).
Vávra zdradził, że podstawowym założeniem w Mafii III miała być rozgrywka dwoma różnymi bohaterami – gangsterem oraz policjantem. Losy obu postaci miały się przeplatać, a więc jako stróż prawa rozwiązywalibyśmy sprawy własnych przestępstw. Jak jednak przedstawił to scenarzysta, takie zadanie wcale nie miało należeć do prostych, mimo że znalibyśmy nasze dokładne działania jako kryminalista. Vávra w takim pomyśle widział ogromny potencjał, aczkolwiek szybko okazało się, że postawieni wyżej deweloperzy nie podzielali jego entuzjazmu i z pierwotnego konceptu zachowali tylko ramy czasowe przedstawionych wydarzeń (tj. lata 60.).
Twórca zdradził także, iż nadal jest w posiadaniu oryginalnego scenariusza, ale nie jest pewien, czy mimo upływu lat może legalnie o nim mówić (prawa autorskie do dokumentu oryginalnie posiada 2K Games), więc dla własnego bezpieczeństwa nie zamierza dalej wgłębiać się w ten temat. Vávra powiedział również, że przygotowany przez niego skrypt był rozbudowany i pracował nad nim przez długi czas, ale zaznaczył, iż jego odrzucenie było tylko jednym z wielu czynników mających wpływ na odejście ze studia.