Lords of the Fallen skłóciło recenzentów, pierwsze oceny są bardzo rozbieżne
Lords of the Fallen wróciło w nowym wydaniu i skłóciło recenzentów. Pierwsze oceny polskiej produkcji są dość mocno rozbieżne – od naprawdę wysokich po mierne.
Już jutro premiera Lords of the Fallen – czyli tzw. miękkiego rebootu „serii” soulslike’ów wydawanych przez polską firmę CI Games. Oryginalne LotF z 2014 r. zostało zapamiętane jako naprawdę niezły przedstawiciel gatunku. A jak jest z grą wydaną niemal dekadę później? Cóż… różnie.
W sieci pojawiają się pierwsze recenzje produkcji autorstwa studia Hexworks i są one bardzo rozbieżne. Możemy natrafić na „dziewiątki”, ale i na „szóstki”, a nawet „piątki” i „czwórki” w 10-punktowej skali.
Wybrane recenzje Lords of the Fallen
- GRYOnline.pl – 7/10
- XboxEra – 94/100
- IGN – 8/10
- Game Informer – 6/10
- God is a Geek – 8/10
- TheSixthAxis – 4/10
- Wccftech – 6,8/10
- Gfinity – 7/10
- TheGamer – 7/10
- PC Gamer – 79/100
- Metacritic – 76/100 (średnia z 39 recenzji w wersji na PC)
- OpenCritic – 74/100 (średnia z 29 recenzji)
Potężne wahania
Lords of the Fallen wydaje się być grą, która wyjątkowo podzieliła recenzentów i trudno wymienić aspekty, które byłyby jednoznacznie złe lub dobre.
W znakomitej większości chwalony jest system światów Axion i Umbral. Fakt, że po śmierci możemy odrodzić się w intrygującej krainie umarłych bądź „zaglądać” do niej przy pomocy Lampy Umbral, jest uniwersalnie chwalony niemal przez wszystkich. Na dobre słowo zasługuje także system kooperacji – efektywny i prosty w obsłudze.
Ponadto często jako pozytyw wymieniana jest grafika, a także szerokie możliwości w prowadzeniu naszej postaci, jednak te opinie nie są już podzielane przez wszystkich.
Kością niezgody jest fabuła, dla jednych ciekawa i enigmatyczna, dla drugich – po prostu jakaś historia w tle, pretekst do walki z dziwnymi potworami.
Skoro już jesteśmy przy walce, to właśnie ona nie przypadła do gustu wielu recenzentom (chociaż dla niektórych jest satysfakcjonująca). Pojawiły się głosy sugerujące, że Lords of the Fallen ma problem z balansem poziomu trudności i zamiast być wciągającym wyzwaniem, starcia po prostu frustrują.
Podobne zarzuty skierowane są do walk z bossami – znaczna część z nich ma być po prostu mało angażująca.
Cóż, Lords of the Fallen z pewnością podzieliło recenzentów i w porównaniu do bezpośredniego konkurenta – wydanego niedawno Lies of P – wypada zauważalnie gorzej. Co wcale nie musi oznaczać, że jest złą grą, po prostu nie wszystkie elementy wyszły tak samo dobrze.
Przypomnijmy, że Lords of the Fallen ukaże się jutro na PC, PS5 oraz XSX/S. Przy okazji zachęcamy do zapoznania się z naszą recenzją, do której link znajdziecie poniżej.