autor: Zuzanna Domeradzka
„Mieliśmy wielkie ego”; twórcy Lords of the Fallen o przesycie rynku soulslike'ami
Twórcy nadchodzącego Lords of the Fallen wypowiedzieli się na temat przesycenia rynku grami z gatunku soulslike, który zyskuje coraz większą popularność. Zdradzili też, czy martwią się o odbiór swojej gry.
Studio FromSoftware swoimi uwielbianymi grami, głównie tymi z serii Dark Souls, przetarło pewien szlak i sprawiło, że tzw. gatunek soulslike zyskał wielką popularność. Produkcji, które czerpią z jego założeń, wyszło w ostatnich latach mnóstwo, chociażby Wo Long: Fallen Dynasty, NiOh czy Remnant.
Czy obecnie można wciąż liczyć na sukces i wybicie się z tego tłumu soulslike’ów? Twórcy Lords of the Fallen wyrazili swoje zdanie w tej kwestii.
Lords of the Fallen ma szansę zyskać poklask?
Cezar Virtuso, będący reżyserem kreatywnym Lords of the Fallen, oraz reżyser artystyczny gry Alexandre Chaudret wzięli udział w wywiadzie dla serwisu PCGamesN podczas targów gamescom. Wypowiedzieli się oni ogólnie na temat gatunku soulslike oraz ich nadchodzącej produkcji.
Według Chaudreta Lords of the Fallen wyróżnia się przede wszystkim posępnym, czasem zmuszającym do poważnych przemyśleń światem w stylu gotyckiego fantasy. Virtuso natomiast sądzi, że mroczne historie zapadają ludziom najbardziej w pamięć, dlatego opowiadając przejmującą fabułę, można zainteresować graczy.
Mimo tego deweloperzy nie ukrywają, że martwią się o odbiór swojej gry – szczególnie biorąc pod uwagę, jak popularny jest gatunek soulslike. Jak mówi Chaudret:
Myślę, że gracze nie mają nic przeciwko temu, że otrzymują więcej dobrych gier. Jeśli zrobimy [kolejną – dop. red.] dobrą grę [z gatunku soulslike], to ludzie będą po prostu szczęśliwi. Naszym zadaniem jest uczynić ją tak dobrą, jak to tylko możliwe, i wtedy będzie się wyróżniać […].
Co jest istotne w gatunku soulslike?
Szczególnie ważne według Virtuso w grach z gatunku soulslike są projekt poziomów oraz to, w jaki sposób została zrobiona walka.
Na początku mieliśmy wielkie ego, byliśmy redditorami. [...] Myśleliśmy, że dużo wiemy. Nauczyliśmy się jednak pokory, gdy uzmysłowiono nam, jak małe mieliśmy pojęcie o tworzeniu wciągających starć. Projektowanie systemu walki [w grach typu soulslike] jest ogromnym wyzwaniem.
Dla deweloperów Lords of the Fallen „gry firmy FromSoftware są doskonałe”. Twórcy podobnych tytułów mogą, a wręcz powinni inspirować się pomysłami studia odpowiedzialnego za Elden Ring. Virtuso twierdzi, że nie powinno się robić produkcji soulslike, które będą „anty-Dark Soulsami” (a więc z wymyślnymi mechanikami niepasującymi do gatunku).
Pozostaje mieć nadzieję, że Lords of the Fallen uda się osiągnąć sukces i przyciągnąć graczy. Przypomnijmy, że gra ukaże się 13 października na konsolach PS5 i Xbox Series X/S oraz PC-tach.