Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 czerwca 2021, 14:00

Ten błąd jest w LoL-u od 4 lat i uprzykrza życie jednemu championowi

Na forum Reddit jeden z graczy zauważył, że pewna umiejętność Rumble’a z League of Legends jest zbugowana już od 4 lat. Ten błąd wpływa na balans championa w rozgrywce.

W SKRÓCIE:
  1. Użytkownik Naerlyn z forum Reddit opublikował film poruszający temat buga w LoL-u, który pozostaje nienaprawiony od 4 lat.
  2. Chodzi o postać Rumble’a którego umiejętność pasywna nie działa jak powinna, co daje mu przewagę w dżungli, ale osłabia go na górnej linii.

Gracze League of Legends często wyłapują różne bugi, które uszły uwadze Riot Games. Nie inaczej jest w tym przypadku. Użytkownik Naerlyn na forum Reddit podzielił się swoimi spostrzeżeniami odnośnie błędu umiejętności pasywnej postaci Rumble’a. Glitch pozostawał niezauważony od patcha 7.12, czyli od ponad 4 lat.

Opis „pasywki” Rumble’a brzmi następująco:

Każde rzucone przez Rumble'a zaklęcie nagrzewa go. Kiedy osiągnie 50% nagrzania, wchodzi w Stan Nagrzania, co zapewnia jego podstawowym umiejętnościom dodatkowe efekty. Kiedy osiągnie 100% nagrzania, Przegrzewa się, zyskując premię do prędkości ataku i zadając dodatkowe obrażenia podstawowymi atakami. W tym stanie Rumble nie może jednak rzucać zaklęć.

Ciepło generowane przez tego bohatera powinno spadać po 4 sekundach od użycia umiejętności, jednak jak forumowicz udowodnił w poniższym video, ta wartość zamiast prawidłowych 4 sekund, waha się pomiędzy 4,3s. a 5,6s.

Co to oznacza w praktyce? W dużym skrócie: Rumble ma więcej czasu na użycie umiejętności zanim zacznie spadać jego ciepło, co pozwala mu na częstsze korzystanie z Przegrzania, w którym zadaje dodatkowe obrażenia od podstawowych ataków. Jest to szczególnie przydatne w początkowej fazie gry w dżungli - pozwala to na szybsze i efektywniejsze zdobywanie poziomów. Z drugiej strony, jest to spora niedogodność dla tych, którzy decydują się grać Rumblem w górnej alei - podczas Przegrzania nie można korzystać z umiejętności, co może powodować problemy, o czym pisze autor filmu:

Dam jasny przykład tego, że błąd jest szkodliwy (górna aleja). Sytuacja, która przytrafiła mi się wiele razy - zostałem zaatakowany, mając 80% nagrzania. Chcę się odwrócić, ale mogę użyć tylko dwóch z moich trzech umiejętności. Muszę więc biec, aż moja temperatura spadnie do 70%, a wtedy mogę użyć Q, E, W [umiejętności castowane tymi klawiszami - dop. red.]. Ale zamiast przetrwać 4s zanim będę mógł walczyć, muszę przetrwać od 4.3 do 5.6 sekundy. Jeśli jestem w stanie przeżyć tylko 5 sekund, to losowość zadecyduje o tym, czy przeżyję i ucieknę, czy zginę (podczas gdy gdyby nie ten problem, zawsze mógłbym się odwrócić po 4 sekundach). - pisze Naerlyn.

Problem nadmiernego przegrzewania się Rumble’a zostanie rozwiązany, jednak nie w taki sposób, jak można by było się tego spodziewać - zamiast usunąć błąd, deweloperzy postanowili zwiększyć czas odnowienia jednej z umiejętności na tyle, by zapobiec nadmiernemu nagrzewaniu się championa. Zmiana ma nadejść w nadchodzącym patchu 11.13.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej