Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2022, 15:24

Te gry królowały w e-sporcie pod względem oglądalności w 2021 roku

Portal Esports Charts opublikował listę najchętniej oglądanych e-sportowych gier 2021 roku. Na podium znalazły się League of Legends i CS:GO, ale również mobilne Mobile Legends.

W SKRÓCIE:
  1. Portal Esports Charts opublikował zestawienie najchętniej oglądanych e-sportowych gier w 2021 roku.
  2. Na pierwszym miejscu wylądowało League of Legends; dalej CS:GO i Mobile Legends.
  3. W zestawieniu znalazły się dwa tytuły przeznaczone na urządzenia mobilne.

Pomimo tego, że 2021 rok już dawno minął, wciąż w sieci pojawiają się nowe podsumowania różnych aspektów ubiegłych dwunastu miesięcy. Portal Esports Charts, zajmujący się analizą statystyczną gier e-sportowych, przygotował zestawienie najczęściej oglądanych tytułów zeszłego roku.

Na szczycie listy znalazło się League of Legends, które bezapelacyjnie miało największą oglądalność transmisji z rozgrywek. Drugie miejsce przypadło najpopularniejszej strzelance świataCS:GO. Co ciekawe, podium zamyka gra mobilna – Mobile Legends: Bang Bang, czyli popularna MOBA na smartfony garściami czerpiąca z dorobku LoL-a. Nie jest to ostatnia gra z tego gatunku, która znalazła się na liście – czwarte miejsce przypadło Docie 2. Zestawienie uzupełnia kolejna pozycja na „mobilki” – PUBG Mobile, które popularnością przebiło swojego pecetowego kuzyna.

Źródło: Esports Charts

League of Legends – 664 mln godzin

MOBA od Riot Games jest niekwestionowanym królem w swoim gatunku, co udowadnia nie tylko liczbą graczy, ale i statystykami oglądalności. Transmisje z LoL-a w ciągu roku osiągnęły łącznie 664 miliony obejrzanych godzin, co jest wynikiem o 13% lepszym niż w 2020 roku. Szczyt oglądalności rozgrywki z „Ligi Legend” osiągnęły podczas finału turnieju Worlds 2021, kiedy to publiczność przed ekranami zgromadziła się w liczbie przekraczającej 4 miliony osób (!). Średnia oglądalność utrzymywała się na poziomie 51 tys. widzów, a łączny czas transmisji wyniósł nieco powyżej 12 tys. godzin.

CS:GO – 410 mln godzin

Drugie miejsce ponownie przypadło Counter-Strike’owi: Global Offensive. Popularna strzelanka od Valve również zyskała na oglądalności w stosunku do ubiegłego roku. Ponad 410 milionów godzin to wzrost o 14% względem poprzednich dwunastu miesięcy. Największą popularnością cieszył się finał turnieju PGL Sztokholm Major; pierwszy Major od dwóch lat w szczytowym momencie oglądało blisko 2 mln 748 tys. widzów, co jest najwyższym wynikiem w historii transmisji z CS:GO. Średni wynik transmisji w 2021 roku to 24,5 tys. widzów. Rozgrywki z tej gry były emitowane łącznie przez 16,7 tys. godzin.

Mobile Legends: Bang Bang – 387 mln godzin

Trzecie miejsce przypadło najchętniej oglądanej e-sportowej grze mobilnej – Mobile Legends. Rozgrywki z najpopularniejszej MOB-y na smartfony i tablety były oglądane łącznie przez 387 mln godzin, co jest wynikiem ponad dwa razy większym w stosunku do zestawienia sprzed roku. Transmisje miały przeciętną oglądalność na poziomie 74 tys. osób, a podczas turnieju M3 World Championship widzów było aż 3,2 miliona. Łączny „czas antenowy” poświęcony Mobile Legends w zeszłym roku wyniósł 5,1 tys. godzin, co jest najniższym wynikiem w zestawieniu.

Dota 2 – 347 mln godzin

Trzecia najpopularniejsza MOBA i druga produkcja Valve na liście okupuje czwarte miejsce wśród najpopularniejszych e-sportowych gier 2021 roku. Pozycja ta była łącznie oglądana przez 347 mln godzin (wzrost o 27% względem poprzedniego roku). Najchętniej obserwowanym wydarzeniem był finał turnieju The International 10 – 2 mln 74 tys. widzów; co ciekawe, całe wydarzenie w pojedynkę stanowiło jedną trzecią oglądalności Doty 2 w zeszłym roku. Rozgrywki tej pozycji były emitowane łącznie przez nieco ponad 10 tys. godzin, a średnia oglądalność utrzymywała się na poziomie 33 tys. widzów.

PUBG Mobile – 216 mln godzin

Na najniższym miejscu zaszczytnej listy znalazło się jedyne battle royale – PUBG Mobile. Gra była oglądana łącznie przez 216 milionów godzin, co jest ogromnym wzrostem względem poprzedniego roku – 61% w górę! Tak dużą popularność gra zawdzięcza przede wszystkim dużej grupie fanów w krajach Ameryki Łacińskiej i Azji Południowo-Wschodniej. Pierwszą rundę finału sezonu PMGC Season 0 obserwowało 3,8 miliona widzów. Rozgrywki z mobilnej wersji PUBG były transmitowane łącznie przez 8936 godzin i średnio utrzymywały oglądalność na poziomie 24 tysięcy widzów.

Dodajmy, że zaraz za top 5 uplasował się główny konkurent CS:GO – Valorant. Spore wyniki, w granicach 100 mln godzin, uzyskały również m.in. Rainbow Six: Siege czy Rocket League.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej