LoL-a czeka drastyczna zmiana; patch 12.10 dotarł na PBE
Aktualizacja 12.10 wkrótce trafi do League of Legends, a wraz z nią otrzymamy ważną zmianę w rozgrywce oraz – sądząc po doniesieniach z testów – sporo „nerfów”.
Gracze League of Legends ledwo co otrzymali nową aktualizację, a już rozprawiają o kolejnej – po części za sprawą studia Riot Games, które jakiś czas temu zapowiedziało ważne zmiany w grze. Aktualizacja wytrzymałości (oznaczona numerem 12.10) trafiła już na publiczny serwer testowy LoL-a (tzw. PBE) i wywołała żywe dyskusje wśród graczy.
LoL 12.10 – zmiany ogólne
Dla przypomnienia: deweloper planuje nieco spowolnić mecze, a konkretniej prędkość, z jaką gracze eliminują rywali. Twórcy nie chcą całkowicie wyeliminować błyskawicznych zwycięstw w starciach czempionów, ale jednocześnie zależy im, by postacie musiały wykorzystać cały swój arsenał do zlikwidowania rywali zamiast jednej lub dwóch zdolności, jak obecnie.
Dlatego łatka 12.10 nie tylko zwiększy bazowe zdrowie wszystkich czempionów, ale też da im większą liczbę punktów życia, pancerza i odporności na magię za awansowanie na kolejne poziomy.
Rany (nie tak) głębokie
Już ta jedna zmiana wstrząśnie metagrą LoL-a, ale to bynajmniej nie wszystko. Riot Games „znerfi” też efekt Głębokich ran (Grevious Wound), który zmniejsza moc efektów przywracających zdrowie. To osłabienie zmieni się z 40% lub 60% na odpowiednio 30% i 50%, co dodatkowo zwiększy żywotność czempionów.
Jednocześnie Riot Games zdaje sobie sprawę, że przesadne wzmocnienia wytrzymałości postaci mogą mieć negatywny wpływ na rozgrywkę. Dlatego deweloper szykuje też inne zmiany. Uwzględnia to zwiększenie obrażeń zadawanych przez wieże i Barona Nashora (potężnego moba obecnego na mapie Summoner’s Rift), a także długą listę wzmocnień i przede wszystkim osłabień czempionów.
LoL 12.10 w testach to długa lista osłabień
Listę „buffów” i „nerfów” zamieścili m.in. Spideraxe30, moderator popularnego serwisu Surrender at 20, oraz Ross z serwisu Saikoi Apparel, przy czym na ten moment nie ma sensu opisywać ich wszystkich. Patch 12.10 wciąż jest na etapie testów i wiele zmian może nie trafić do ostatecznej wersji aktualizacji.
Niemniej da się dostrzec wyraźny trend w obecnej formie łatki. Riot Games osłabiło wiele efektów przywracających zdrowie i dających pancerz lub tarczę, w tym kradzież życia, wszechwampiryzm itp. W niektórych przypadkach różnice są drobne (dosłownie 1%), ale nawet to może okazać się poważnym osłabieniem.
Na celowniku twórców znalazły się zarówno czary przywoływacza, jak i runy czy przedmioty. Większość z tych zmian powinna sprawić, że czempioni – choć bardziej wytrzymali – nie będą mogli stać się niezniszczalni.
Raz jeszcze podkreślamy: patch 12.10 pozostaje na serwerze testowym i wiele może się zmienić przed jego premierą. Aktualizacja wytrzymałości trafi do League of Legends 25 maja o godzinie 3:00 czasu polskiego.
Poza poprawkami balansu łatka wprowadzi m.in. nowe skórki (High Noon), ikony, emotki i odświeżone efekty wizualne u niektórych czempionów (m.in. Nami, o czym możecie się przekonać na filmiku poniżej). Miejmy nadzieję, że Riot Games weźmie się też za… ciekawe błędy, które dały o sobie znać w trakcie ostatnich rozgrywek turniejowych.
Więcej na temat League of Legends: