Lekarstwo na problemy z panoramiczną rozdzielczością w Far Cry 2
W połowie zeszłego tygodnia czujni forumowicze z Widescreen Gaming Forum przyuważyli błąd w grze Far Cry 2 objawiający się ucinaniem obrazu przy wybraniu rozdzielczości panoramicznej. Teraz ci sami ludzie donoszą, że usterka została naprawiona.
W połowie zeszłego tygodnia czujni forumowicze z Widescreen Gaming Forum przyuważyli błąd w grze Far Cry 2 objawiający się ucinaniem obrazu przy wybraniu rozdzielczości panoramicznej. Teraz ci sami ludzie donoszą, że usterka została naprawiona.
Na czym polegał problem? Obraz w formacie 16:10 zamiast dodawać po bokach dodatkowe fragmenty pola widzialnego, ucina je z góry i dołu ekranu. Na wspominanym wyżej forum Widescreen Gaming pojawiła się łatka naprawiająca to nieszczególnie sympatyczne niedopatrzenie twórców. Teraz obraz panoramiczny rzeczywiście oferuje szerokie pole widzenia (co zostało zaprezentowane na dołączonym obrazku).
Poprawkę można pobrać stąd lub stąd. Przed uruchomieniem gry należy odpalić narzędzie i potem w samej grze (po naciśnięciu gwiazdki na klawiaturze numerycznej) można dowolnie ustawiać pole widzenia. Dla rozdzielczości w formacie 16:10 ustawienia wyglądają następująco: X FOV: 1.31, Y FOV: 1.253. Bardzo ładnie ze strony fanów (a dokładniej niejakiego Racera_S, który w podobny sposób naprawił Bioshocka), szkoda tylko że Ubisoft dopuścił do konieczności powstania takiej łatki. Co za tym idzie – nie jest to oficjalny patch, nie ma wsparcia twórców i działa tylko z wersją 1.0 gry. Co nie zmienia faktu, że wersja konsolowa wciąż się boryka z tym problemem, a pecetowego rozwiązania w tym wypadku zastosowac się nie da.
Na szczęście wszystko już jest niemal w idealnym „porządku”, a sama gra jest zdecydowanie warta zachodu - przeczytajcie lub obejrzyjcie naszą recenzję (na razie tylko w wersji na X360).
Panoramiczna rozdzielczość w końcu wygląda tak, jak powinna.