autor: Marcin Skierski
League of Legends najczęściej nagradzaną produkcją w GDC Online Awards
Podczas imprezy Game Developers Conference Online w Austin po raz pierwszy rozdano nagrody Game Developers Choice Online Awards. Wyróżnienia otrzymują tutaj najlepsze gry sieciowe – zaczynając od największych produkcji MMO po darmowe produkcje społecznościowe. Warto zapoznać się z wynikami by zobaczyć, co aktualnie budzi największe uznanie w tym gatunku.
Podczas imprezy Game Developers Conference Online w Austin po raz pierwszy rozdano nagrody Game Developers Choice Online Awards. Wyróżnienia otrzymują tutaj najlepsze gry sieciowe – zaczynając od największych produkcji MMO po darmowe produkcje społecznościowe. Warto zapoznać się z wynikami by zobaczyć, co aktualnie budzi największe uznanie w tym gatunku.
Warto odnotować, że we wszystkich kategoriach poza jedną, przyznawaną przez społeczność fanów, na swoich faworytów głosowali poszczególni deweloperzy, więc wyników nie można traktować jako wskaźnika popularności wybranych pozycji wśród graczy. Całe zestawienie znajduje się na samym dole wiadomości, a tymczasem warto pokrótce omówić kolejne kategorie.
Największym zwycięzcą stała się gra League of Legends od studia Riot Games, która zdobyła aż pięć tytułów. Wśród nich znalazła się nagroda publiczności przyznawana za największą liczbę głosów od społeczności.
EVE Online została okrzyknięta jako najlepiej wspierana gra MMO przez twórców – brane pod uwagę były wszelkie łatki i aktualizacje, ale także różnego rodzaju dodatki. Wyróżnienie spotkało także konkretną osobę – Richarda Bartle’a – którego uznano za prawdziwą legendę mającą duży wpływ na deweloping produkcji sieciowych.
Podobną wagę ma również nagroda Hall of Fame, przyznawana tytułowi w głównej mierze wpływającemu na rozwój gatunku. W tym przypadku zagłosowano na Ultima Online, czemu zresztą nie ma się co dziwić. Marka jest rozwijana od wielu lat i jest chyba jedną z najbardziej rozpoznawalnych na tym polu.
„Świat gier sieciowych jest niezwykle dynamiczny i wciąż ewoluuje, więc dobrze jest spojrzeć wstecz i podsumować wszystkie wspaniałe produkcje oraz ich osiągnięcia wpływające na społeczność tego gatunku. Tytuły takie jak League of Legends, World of Warcraft, Social City i wiele innych wskazują na przyszłość sieciowej rozgrywki, a Ultima Online i praca Richarda Bartle’a na jej wspaniałe dziedzictwo. Jesteśmy dumni, że możemy wyróżnić wszystkich uczestników, którzy stwarzają ten gatunek tak wciągającym i przyjemnym w odbiorze” – tak na temat całego przedsięwzięcia wypowiedziała się Izora de Lillard, dyrektor imprezy GDC Online. Nie pozostaje nam już nic innego, jak tylko zaprosić Was do lektury pełnych wyników znajdujących się poniżej.
Najlepsza technologia online
League of Legends (Riot Games)
Najlepsza sieciowa gra społecznościowa
Social City (Playdom)
Największa wartość artystyczna
League of Legends (Riot Games)
Hall of Fame
Ultima Online (Origin/Electronic Arts)
Najlepsze udźwiękowienie
Aion (NCsoft)
Najlepsze relacje ze społecznością
World of Warcraft (Blizzard Entertainment)
Najlepszy design gry
League of Legends (Riot Games)
Legenda gier sieciowych
dr Richard A. Bartle
Nagroda publiczności
League of Legends (Riot Games)
Najbardziej wspierana gra MMO
EVE Online (CCP)
Najlepsza nowa gra sieciowa
League of Legends (Riot Games)