autor: Michał Jodłowski
League of Legends – nadchodzi duża aktualizacja Summoner’s Rift
Jak można przeczytać na blogu deweloperów League of Legends, najstarsze Pole Sprawiedliwości, Summoner’s Rift, przejdzie znaczne przeróbki, które skupiać mają się na przejrzystości i czytelności, wizualnej wierności, rozgrywce, spójności tematycznej oraz wydajności. Na premierę aktualizacji przyjdzie jeszcze trochę poczekać, ponieważ znajduje się ona obecnie w fazie pre-bety.
Deweloperzy League of Legends w osobie Andrewa "Riot Aeona" Brownella zapowiedzieli na swoim blogu znaczne przeróbki, które wprowadzi najnowsza aktualizacja najstarszego Pola Sprawiedliwości – Summoner’s Rift. Wiernie cytując, twórcy skupiają się na takich aspektach, jak przejrzystość i czytelność, wizualna wierność, gameplay, spójność tematyczna oraz wydajność. Wpis Riot Aeona jest ogólnym podsumowaniem zawartości aktualizacji, więc fani gry mogą liczyć na bardziej dokładne rozwinięcie poszczególnych jego punktów w kolejnych postach na blogu deweloperów.
W kwestii przejrzystości i czytelności zmiany dotyczą w dużej mierze hierarchizacji elementów graficznych oraz dostosowania ich wyglądu do właściwości. Chodzi przede wszystkim o to, aby najważniejsze informacje i elementy były widoczne oraz łatwo dostępne, nie mieszając się np. ze środowiskiem. Ponadto deweloperzy starają się poprawić modele potworów tak, aby ich wygląd jak najlepiej wskazywał skalę wyzwania. Ma to na celu wyeliminować sytuacje, w których gracz atakuje bestię, która nie wygląda szczególnie groźnie, a w rzeczywistości stanowi dla jego czempiona śmiertelne zagrożenie.
Zachowanie wierności wizualnej polega na tworzeniu stylizowanych elementów, które udoskonalą gameplay pozostając jasnymi i czytelnymi, a także będą ładnie się prezentować w nadchodzących latach. Twórcy podejmują także starania, aby ogólna atmosfera mapy Summoner’s Rift pozostała taka sama mimo wprowadzonych zmian, zaś wszystkie elementy gry (od interfejsu, przez środowiska do zamieszkujących je istot) przedstawiały ten sam poziom jakości, jak również były spójne wobec siebie i całego League of Legends.
Zmiany w rozgrywce obejmują wzmocnienie Barona Nashora oraz smoka, usunięcie nierówności i błędów nawigacyjnych między stronami (np. zapewnienie obu stronom mniej więcej równej przestrzeni), a także niewielkie zmiany w kącie kamery. Mimo że Summoner’s Rift będzie wyglądał inaczej, to jego układ pozostanie niemal identyczny. Podobnie sprawa ma się z potworami, które będą posiadać nowe modele lub w ogóle zostaną zastąpione innymi. Podczas wewnętrznych testów gracze mieli szybko przyzwyczajać się do zmian wprowadzonych w obozach na mapie.
Deweloperzy postanowili także zgłębić klimat najstarszego Pola Sprawiedliwości przez udoskonalenie poszczególnych jego składników tak, aby bardziej do niego pasowały. Jako przykład podano południowy obóz wilków. W nowej wersji Summoner’s Rift te potwory będą znajdować się na zewnątrz jaskini otoczonej kościami, która emituje moc magiczną wpływającą na pobliską roślinność i same wilki.
Prace wrą również przy optymalizacji nowego Summoner’s Rift. Twórcy chcą, aby w momencie premiery wydajność owej mapy była przynajmniej taka, jak jej starszej wersji. Przyznają również, że przed nimi wciąż długa droga, aby ten cel osiągnąć. Warto zaznaczyć, że deweloperzy w swoich wysiłkach nie zapominają o słabszych maszynach.
Na wszystkie powyższe ulepszenia przyjdzie jeszcze fanom gry poczekać. Nowy Summoner’s Rift znajduje się obecnie w fazie pre-bety, a więc sporo czasu upłynie, zanim zostanie doprowadzony do stanu pełnej grywalności.