League of Legends drugą najlepiej zarabiającą grą free-to-play w USA, World of Warcraft na miejscu siódmym
Niedawny raport firmy SuperData na temat rynku dystrybucji cyfrowej w USA w 2013 roku dostarczył również dokładnych danych odnośnie poszczególnych gier z mikropłatnościami. Dowiedzieliśmy się dzięki nim, jakie produkcje tego typu są najpopularniejsze w Stanach – prym wiodą CrossFire, League of Legends i Dungeon Fighter Online.
Kilka dni temu przedstawiliśmy raport firmy SuperData, który podsumowywał wyniki osiągnięte przez dystrybucję cyfrową na rynku amerykańskim w 2013 roku w poszczególnych sektorach, takich jak gry mobilne i społecznościowe, płatne subskrypcje czy mikropłatności. Teraz dodatkowo skonkretyzowano dane dotyczące ostatniej z wymienionych kategorii, wymieniając najpopularniejsze gry, w których funkcjonują opcjonalne mikrotransakcje, wraz z uzyskanymi przez nie przychodami. Na samym szczycie rankingu znalazł się CrossFire – militarny FPS rodem z Korei Południowej (swoisty odpowiednik lubianego u nas Counter-Strike’a), w Polsce raczej nieznany. Z kolei drugie miejsce zajęła bijąca rekordy popularności również w naszych stronach gra typu MOBA od studia Riot Games, czyli League of Legends. Pełną listę dziesięciu gier, w których gracze w Stanach Zjednoczonych najczęściej wydają pieniądze, znajdziecie poniżej.
Oto najpopularniejsze gry z dobrowolnymi mikropłatnościami w USA:
- 1. CrossFire – wydawca: Tencent / SmileGate – przychód w 2013 roku: 957 milionów dolarów
- 2. League of Legends – Tencent / Riot Games – 624 mln dolarów
- 3. Dungeon Fighter Online – Nexon – 426 mln dolarów
- 4. World of Tanks – Wargaming.net – 372 mln dolarów
- 5. MapleStory – Nexon – 326 mln dolarów
- 6. Lineage: The Bloodpledge – NCSoft – 257 mln dolarów
- 7. World of Warcraft – Activision Blizzard – 213 mln dolarów (Uwaga! Podana kwota dotyczy wyłącznie mikropłatności, nie są w nią wliczone przychody z płatnej subskrypcji niezbędnej do kontynuowania zabawy)
- 8. Star Wars: The Old Republic – Electronic Arts – 139 mln dolarów (Podobnie jak wyżej, w podaną kwotę nie wliczają się przychody z abonamentu)
- 9. Team Fortress 2 – Valve Software – 139 mln dolarów
- 10. Counter-Strike: Online – Valve Software / Nexon – 121 mln dolarów
Przypomnijmy, że łączny przychód z sektora gier darmowych z mikropłatnościami w Stanach Zjednoczonych w ubiegłym roku wyniósł 2,9 miliarda dolarów, co daje produkcjom tego rodzaju 25-procentowy udział w łącznych przychodach rynku dystrybucji cyfrowej. Jest to wynik o 45 procent lepszy w stosunku do tego, który uzyskano w roku 2012 (2 miliardy dolarów). Co ciekawe, między listopadem a grudniem ubiegłego roku zanotowano spadek liczby użytkowników gier tego typu z 44,5 miliona do 40,6 miliona, lecz nie odbiło się to na zmniejszeniu przychodów na przestrzeni tych dwóch miesięcy. Firma SuperData przypisywała to głównie eventowi Upiorna Noc w grze Dota 2 oraz usprawnieniom wprowadzonym w PlanetSide 2, toteż dziwić może brak wymienionych produkcji (a zwłaszcza pierwszej z nich) w powyższym zestawieniu.
- Raport firmy SuperData, podsumowujący dystrybucję cyfrową w USA w 2013 roku
- Oficjalna strona internetowa firmy SuperData