League of Legends – droższe mikrotransakcje oraz nowa polityka zwrotów
Studio Riot Games zapowiedziało rychłą podwyżkę cen w sklepie LoL. Od marca polscy gracze zapłacą o 11% więcej za zakup przedmiotów w grze. Ponadto wprowadzono zmiany w systemie zwrotów.
Graczy League of Legends czekają istotne zmiany. Studio Riot Games zapowiedziało modyfikację zasad funkcjonowania sklepu w związku z sytuacją gospodarczą na świecie. Od 5 marca w wybranych regionach – w tym w Europie – przedmioty do kupienia w grze będą droższe. W przypadku Polski mowa o podwyżce o 11%, a w innych europejskich krajach waha się ona od 9% w Wielkiej Brytanii do 15% w strefie euro. W ramach rekompensaty gracze będą otrzymywać dodatkowe Riot Points (w skrócie RP; jedna z dwóch walut dostępnych w grze) za zakup pakietów do czasu wprowadzenia zmian. Nie jest to pierwsza podwyżka w sklepie LoL-a. Poprzednio twórcy podnieśli ceny w Europie w 2015 roku, aczkolwiek wtedy zdecydowano się na zmniejszenie liczby RP w kupowanych pakietach, zamiast na bezpośrednie zwiększenie ceny tych ostatnich.
Jest jednak dobra wiadomość, aczkolwiek niepowiązana bezpośrednio z podwyżką. Riot Games postanowiło nieco zmodyfikować system refundacji przedmiotów zakupionych w LoL-u. Dotychczas mogliśmy dokonać zwrotu jedynie trzy razy przy pomocy tzw. żetonów zwrotu, bez możliwości pozyskania kolejnych. Jednak od teraz twórcy będą przyznawali nam co roku jeden bilon, o ile będziemy posiadać ich mniej niż trzy. Co więcej, deweloperzy umożliwili zwroty niektórych przedmiotów bez używania żetonu. Warunkiem jest skorzystanie z opcji w ciągu tygodnia od zakupu bez używania zakupionego dobytku. Niestety, raczej nie oznacza to, że możemy wypróbować czempiona lub skórkę w grze i zwrócić zakup bez pomocy bilonu. Oficjalna strona gry precyzuje, że „nieużywanie” rozumiane jest jako niewykorzystanie zawartości w grze, nawet w potyczce z botami.