Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 maja 2015, 14:34

autor: Piotr Doroń

Lara Croft: Relic Run debiutuje na urządzeniach z Androidem, iOS i Windows Phone

Na smartfonach i tabletach z systemami Android, Windows Phone oraz iOS zadebiutowała oficjalnie gra Lara Croft: Relic Run. Produkcja jest zręcznościówką typu endless runner, wydaną w modelu free-to-play z opcjonalnymi mikropłatnościami.

Nie musieliśmy czekać zbyt długo na oficjalną premierę zapowiedzianej w ubiegłym miesiącu zręcznościówki typu endless runner Lara Croft: Relic Run. Poboczna, dostosowana do specyfiki urządzeń mobilnych odsłona bestsellerowej serii Tomb Raider, została opracowana na zlecenie firmy Square Enix przez studio Simutronics, które możecie kojarzyć z takich gier jak Tiny Heroes czy One Epic Knight.

Przed swoim oficjalnym debiutem gra zaliczyła tzw. soft-launch, a więc swoiste beta-testy. Etap ten właśnie dobiegł końca i wszystko wskazuje na to, że początkowe problemy (częste crashe oraz brak współpracy z wieloma urządzeniami) zostały niemal w całości zażegnane. Produkcja została wydana w modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami na wszystkich trzech systemach mobilnych – Android, Windows Phone oraz iOS.

Jak już zostało napisane, Lara Croft: Relic Run to zręcznościówka typu endless runner. Przynależność do marki Tomb Raider spowodowała jednak, że twórcy wdrożyli tu kilka rozwiązań urozmaicających typową dla tego gatunku rozgrywkę. Co jakiś czas Lara staje do walki z przeciwnikami (zwierzętami, bestiami i ludźmi, w tym potężnymi bossami jak T-Rex), ostrzeliwując ich ze swoich pistoletów, które w miarę rozwoju sytuacji ulepszamy, a także zasiada za kierownicą pojazdów (m.in. quad, motocykl). Bardzo często robi też użytek ze swoich umiejętności akrobatycznych, biegając po ścianach i przeskakując przeszkody niczym doświadczony parkourowiec.

Jednak przez większość czasu słynna pani archeolog po prostu biegnie przed siebie, przemierzając losowo generowane poziomy, umiejscowione w kilku zróżnicowanych lokacjach rozsianych po całym świecie (m.in. Kambodża, Bliski Wschód). Do zadań gracza należy przeskakiwanie i omijanie przeszkód, prześlizgiwanie się wąskimi przesmykami, zmienianie toru biegu, a także zbieranie znajdzie, które nie tylko zwiększają wynik punktowy, ale też prowadzą do odnajdywania starożytnych artefaktów. Wszystko to ubrano w atrakcyjną, trójwymiarową szatę graficzną, charakteryzującą się dobrze zaprojektowanymi, często zaskakującymi poziomami.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej