Lara Croft: Relic Run – zapowiedziano nową odsłonę marki
Firma Square Enix zapowiedziała grę Lara Croft: Relic Run, czyli zmierzającą na systemy iOS, Android i Windows Phone mobilną zręcznościówkę typu endless runner.
Dwa miesiące temu pisaliśmy o zarejestrowaniu przez firmę Square Enix znaku handlowego Lara Croft: Relic Run. Podejrzewaliśmy wtedy, że zostanie on wykorzystamy jako tytuł mobilnego endless runnera. Nie pomyliliśmy się i wydawca właśnie oficjalnie zapowiedział ten projekt.
Produkcja zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS, Android i Windows Phone. Gra oparta zostanie oczywiście na modelu darmowym z mikropłatnościami. Na razie autorzy nie są w stanie podać dokładnej daty premiery i obiecali jedynie, że nastąpi ona w najbliższych miesiącach.
Za produkcję Lara Croft: Relic Run nie odpowiadają ludzie ze studia Crystal Dynamics, czyli autorzy pecetowych i konsolowych odsłon tej marki. Zadanie to powierzono zespołowi Simutronics, znanemu z takich tytułów jak Tiny Heroes czy One Epic Knight.
Jak na zręcznościówkę typu endless runner przystało w Lara Croft: Relic Run nie znajdziemy rozbudowanej warstwy fabularnej. Pokierujemy po prostu tytułową bohaterką podczas jej licznych przygód w poszukiwaniu cennych reliktów.
Podczas zabawy Lara będzie automatycznie pędziła naprzód, a my za pomocą prostych gestów mamy wydawać jej komendy np. skoku, wślizgu czy zejście na inny tor ruchu. Autorzy zamierzają zadbać o odtworzenie klimatu marki, dlatego pojawią się także sekcje walk, zarówno ze zwykłymi przeciwnikami, jak i z potężnymi bossami, w tym Tyranozaurem. Ponadto, co pewien czas Lara pokieruje motocyklami oraz będziemy musiała się wykazać talentem akrobatycznym, biegając po ścianach czy wykonując szalone ewolucje w celu uniknięcia różnorodnych zagrożeń.
Wygrana będzie oczywiście niemożliwa. Prędzej czy później popełnimy o jeden błąd za dużo i Lara zderzy się z przeszkodą lub pożegna się z życiem. Cała zabawa będzie więc polegała na wypracowywaniu jak najwyższych wyników punktowych oraz próbach bicia rekordów własnych oraz tych osiągniętych przez resztę społeczności, które podejrzymy za pomocą stale aktualizowanych sieciowych rankingów.