Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 czerwca 2024, 18:06

autor: Zuzanna Domeradzka

Ładniejsze włosy Geralta nie będą już powodowały zacinania się Wiedźmina 3. Polskie RPG i REDkit otrzymały dziś drobne aktualizacje

Studio CD Projekt Red wypuściło małą łatkę do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Zainteresuje ona przede wszystkim moderów.

Źródło fot. CDP
i

Wiedźmin 3 ukazał się na rynku ponad 9 lat temu, a mimo to wciąż jest wspierany przez deweloperów. Dzisiaj nasze rodzime studio CD Projekt Red wypuściło niewielką łatkę do pecetowej wersji tego RPG.

Hotfix poprawia dosłownie kilka elementów. Jedna z ważniejszych zmian dotyczy pewnego uporczywego błędu. Chodzi o problem, w wyniku którego włączenie opcji HairWorks, korzystając z wersji 11. DirectX, skutkowało zawieszeniem się gry po wczytaniu zapisu.

Ponadto z łatki mogą być zadowoleni twórcy modów, chociaż nie w tak dużym stopniu, jak przy premierze oficjalnych narzędzi moderskich REDkit do Dzikiego Gonu. Jak czytamy we wpisie poświęconym zmianom:

Kompilator skryptów moderskich wspiera teraz szereg adnotacji. Ich zadaniem jest dodawanie lub modyfikowanie istniejących w grze funkcjonalności i klas bez konieczności scalania plików ze skryptami.

Wspomniany wyżej REDkit również doczekał się dziś pierwszego patcha. Naprawił on kilka błędów i dodał nowe funkcje, m.in.:

  1. możliwość tworzenia nowych światów jako dodatkowych modów;
  2. świeże ikony w interfejsie użytkownika;
  3. zapamiętywanie przez edytor wykonanych konfiguracji w oknie „Welcome”, nawet jeśli aplikacja została zamknięta przed całkowitym uruchomieniem.

Dzięki oficjalnym narzędziom moderskim fani mogą w łatwy sposób tworzyć i instalować wiele kreatywnych projektów. Jednymi z najbardziej interesujących są te przenoszące do trzeciego Wiedźmina Górniczą Dolinę z Gothica czy Wyzimę z „jedynki”.

  1. Wiedźmin 3 – strona gry