Kursk - polska przygodówka zadebiutuje w tym roku i otrzyma dodatek o ucieczce z gułagu
Rodzime studio Jujubee potwierdziło, że przygodówka Kursk trafi do sprzedaży w tym roku. Ponadto ujawniono, że produkcja otrzyma dwa DLC, w tym samodzielny dodatek opowiadający o ucieczce z gułagu.
- Deweloper gry: Jujubee
- Gatunek: przygodówka
- Platformy: PC, XONE, PS4
- Data premiery: 2018 r.
Katowickie studio Jujubee ogłosiło, że przygodówka Kursk ukaże się w tym roku. Niestety, nie podano dokładniejszego terminu premiery. Produkcja trafi na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Zespół podzielił się również garścią nowych informacji na temat projektu.
Przede wszystkim Kursk otrzyma po premierze dwa DLC. Pierwszym z nich będzie samodzielny dodatek Kengir. Opowie on historię powstania w gułagu zlokalizowanym opodal tytułowej wioski, pozwalając nam wcielić się w rolę jednego z więźniów. Drugie rozszerzenie wprowadzi wsparcie dla nowej generacji urządzeń VR, oferujących rozdzielczość 4K i wyższą.
Autorzy określają Kursk jako pierwszy „przygodówkowy dokument” w historii branży, pozwalający graczom w interaktywnej formie poszerzyć wiedzę o prawdziwych wydarzeniach. W grze wcielimy się w rolę szpiega próbującego zdobyć informacje na temat torped typu Szkwał, którymi w tamtych czasach interesowały się wszystkie duże agencje wywiadowcze na świecie. Podczas zabawy zwiedzimy nie tylko sam okręt podwodny Kursk, ale również Moskwę oraz bazę w wojskowym miasteczku Widjajewo.
Przejście gry ma zająć około dziesięciu godzin. Ciekawie zapowiada się mechanika rozgrywki - autorzy najpierw opracowali historię, a dopiero potem dobrali wyzwania i przeszkody pod konkretne fragmenty opowieści. Oznacza to, że nie zdarzą się sytuacje, w których wielokrotnie będziemy powtarzali ten sam typ czynności w różnych konfiguracjach.
Gra zaoferuje wybory moralne, które ostatecznie doprowadzą do jednego z kilku alternatywnych zakończeń. Autorzy obiecują także, że Kursk będzie jedną z najładniejszych gier opartych na silniku Unity. Zabawę uatrakcyjni muzyka skomponowana przez Mikołaja Stroińskiego. Natomiast nad oprawą dźwiękową czuwa Adam Skorupa, który pełnił tę samą rolę przy produkcji dwóch pierwszych odsłon serii Wiedźmin.