Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2024, 11:02

Kosmiczna groza zawita do RimWorld w dodatku Anomaly. Aktualizacja 1.5 to 18 stron nowości i zmian

Studio Ludeon zapowiedziało dodatek RimWorld: Anomaly oraz aktualizację 1.5. Rozszerzenie wprowadzi do gry nowe wyzwania i kosmiczną grozę, a uaktualnienie przyniesie ze sobą mnóstwo zmian.

Źródło fot. Ludeon Studios.
i

Wielka aktualizacja 1.5 zmierza do RimWorld wraz z nowym dodatkiem. Zadebiutują one jednocześnie mniej więcej za miesiąc, aczkolwiek na razie nie znamy dokładnej daty premiery.

Anomaly ma dodać szczyptę horroru do strategii studia Ludeon. Gracze będą musieli zmierzyć się z cielesną grozą, kultystami, nieumarłymi i pasożytami kontrolującymi umysły, jak również niewidzialnym łowcą polującym nocą na nieostrożnych kolonistów. Wszystko przez mroczny monolit, który po „przebudzeniu” zaczyna odciskać swoje piętno na całym kosmosie, co prowadzi do wydarzeń, które wystawią psychikę kolonistów na ciężką próbę.

  1. RimWorld: Anomaly na Steamie

Starcia z tymi przerażającymi zjawiskami rodem z twórczości H.P. Lovecrafta będą główną atrakcją dodatku, aczkolwiek gracze będą mogli też nakazać kolonistom badanie monolitu i jego wpływu na wszechświat. To pozwoli pozyskać nowy zasób, a ten będzie można wykorzystać do stworzenia eksperymentalnych, bluźnierczych narzędzi (oraz miotacza ognia – w końcu czym byłby dodatek z kosmiczną grozą bez sławnego „kill it with fire!”?). Do tego dojdzie nowy, mroczny „endgame”, w którym przyjdzie nam zmierzyć się z niewysłowioną grozą.

Co się tyczy aktualizacji 1.5, ta powstaje od 18 miesięcy i tyle też stron liczy pełna lista zmian, które trafią do gry wraz z jej debiutem. Nowości uwzględniają dodanie książek (wraz z regałami na nie), oświetlenia na ściany, ukrytych przewodów oraz opcji czołgania się dla zranionych kolonistów (oraz wrogów).

Gracze nie mogą się doczekać także sporych poprawek optymalizacji, której ulepszenie wiele osób uznawało za priorytet. Nawet pomniejsze (i bardzo liczne) usprawnienia wzbudziły spory entuzjazm fanów (via Reddit).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej