Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lutego 2018, 10:05

autor: Adrian Werner

RimWorld z ponad milionem sprzedanych egzemplarzy

Studio Ludeon poinformowało, że pecetowa strategia RimWorld sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy. To imponujący wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że gra jeszcze nie opuściła wczesnego dostępu (aczkolwiek ma to nastąpić już niedługo).

RimWorld zgromadził liczną grupę fanów. - RimWorld z ponad milionem sprzedanych egzemplarzy - wiadomość - 2018-02-01
RimWorld zgromadził liczną grupę fanów.
RIMWORLD W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Ludeon Studios
  2. Wydawca: Ludeon Studios
  3. Gatunek: strategia
  4. Platforma: PC

Niezależne studio Ludeon Studios pochwaliło się, że sprzedaż strategii ekonomicznej RimWorld przekroczyła milion egzemplarzy. Przypomnijmy, że pierwsza wersja alfa gry ukazała się w listopadzie 2013 r, a w lipcu 2016 roku produkcja zadebiutowała w Steam Early Access.

Gra dostępna jest wyłącznie w wersji pecetowej i obecnie znajduje się w fazie beta. Pomimo wielu lat na karku projekt wciąż cieszy się dużą popularnością. Według serwisu Steam Spy wczoraj w najgorętszym momencie dnia w RimWorld bawiło się 6 678 osób jednocześnie. Następny patch ma wreszcie zaktualizować projekt do wersji 1.0 i tym samym produkcja opuści wczesny dostęp. Na razie nie wiemy jednak, kiedy dokładnie zadebiutuje ta łatka.

Wynik jednego miliona sprzedanych egzemplarzy jest imponującym osiągnięciem dla małego studia niezależnego. Ojciec projektu, czyli Tynan Sylvester, zebrał środki na pierwszą wersję w 2013 roku za pomocą serwisu Kickstarter, gdzie gracze wsparli go kwotą 268 tysięcy dolarów kanadyjskich. Początkowo Ludeon Studios było jednoosobowym zespołem i dopiero z czasem dołączyli do niego dodatkowi deweloperzy. Nawet dzisiaj jest to jednak mała firma – pracuje w niej raptem sześć osób. Warto wspomnieć, że wśród nich jest jeden Polak, Piotr „ison” Walczak.

Tynan Sylvester przyznał, że gdy rozpoczynał zbiórkę crowdfundingową liczył na tysiąc sprzedanych egzemplarzy i sukces RimWorld był dla niego wielkim zaskoczeniem. Twórca podziękował wszystkim fanom, zwłaszcza tym, którzy opracowali modyfikacje, filmiki video oraz fan arty, gdyż bez nich gra prawdopodobnie nigdy nie stałaby się przebojem.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej