Konkrety o STALKER 2 – otwarta i tętniąca życiem Zona
Deweloperzy ze studia GSC Game World podzielili się świeżymi konkretami na temat gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Jak się okazuje, produkcja, która zmierza na PC i konsolę Xbox Series X, odda nam do dyspozycji gigantyczny świat sprawiający wrażenie żywego.
- S.T.A.L.K.E.R. 2 będzie grą z olbrzymim, otwartym światem sprawiającym wrażenie żywego;
- gra opowie historię niezwiązaną bezpośrednio z poprzednimi produkcjami spod tego szyldu;
- twórcy celują w poziom grafiki zaprezentowany w najnowszym zwiastunie.
Klimatyczny trailer na silniku gry S.T.A.L.K.E.R. 2 nie był jedyną niespodzianką przygotowaną przez czuwające nad tym projektem studio GSC Game World. Autorzy podzielili się bowiem garścią szczegółów na temat tego, co znajdziemy w omawianej produkcji. Z ujawnionych informacji wynika, że otrzymamy swego rodzaju „Cień Czarnobyla na sterydach”.
Zacznijmy od tego, że STALKER 2 jest opisywany jako „unikalne połączenie FPS-a, immersive sima i horroru”. Produkcja odda nam do dyspozycji rozległy otwarty świat, po którym będziemy mogli swobodnie się przemieszczać (warto przypomnieć, że poprzednie gry składały się z szeregu oddzielnych map). Twórcy przekonują, że przygotowana przez nich Zona będzie iście ogromna (mowa o jednym z największych otwartych światów w historii gier wideo!) i pomimo postapokaliptycznej otoczki ma tętnić życiem.
Za realistyczne zachowanie ludzi zamieszkujących okolice czarnobylskiej elektrowni oraz mutantów będzie odpowiadać system A-Life 2.0 (ulepszona wersja A-Life znanego z pierwszego S.T.A.L.K.E.R.-a). Za jego sprawą Zona ma podlegać nieustannym zmianom, a w każdym momencie będzie się w niej działo „mnóstwo rzeczy, nawet jeśli gracz nie będzie ich naocznym świadkiem”. Oczywiście w Strefie Wykluczenia nie zabraknie anomalii, w tym co najmniej jednej zupełnie nowej, widocznej na poniższym materiale wideo.
Co zaś tyczy się warstwy fabularnej – choć opowiedziana w grze historia wciąż jest owiana tajemnicą, autorzy przekonują, że ma być kształtowana przez nasze decyzje; warto dodać, że raczej próżno będzie tu szukać prostych, „czarno-białych” dylematów. Co ciekawe, pomimo że nie będzie ona bezpośrednio powiązana z poprzednimi grami spod szyldu S.T.A.L.K.E.R., twórcy polecają się z nimi zapoznać w celu „zmaksymalizowania imersji”.
STALKER 2 zadebiutuje w niesprecyzowanym jeszcze terminie na komputerach osobistych oraz Xboksie Series X. Na next-genie Microsoftu gra będzie czasowym exclusivem, a dostęp do niej uzyska od dnia premiery każdy abonent usługi Xbox Game Pass. Gra wykorzysta możliwości zarówno konsoli giganta z Redmond, jak i mocnych pecetów; dość powiedzieć, że deweloperzy celują w poziom grafiki zaprezentowany na powyższym zwiastunie. Zadowoleni powinni być również twórcy modów, gdyż pozycja powinna pozwalać na łatwe tworzenie fanowskich modyfikacji „od pierwszego dnia”.