autor: Rafał Nowocień
Konflikt NATO vs. Układ Warszawski – przygotowania do totalnej wojny zakończone!
Po ośmiu miesiącach mobilizowania żołnierzy i sprzętu globalny konflikt ma rozpocząć się 1 stycznia 2005. Na szczęście wojna będzie się toczyć tylko w wirtualnym świecie, na serwerach formy DCAD, która przygotowała bardzo ciekawą modyfikację gry Battlefield 1942. Będzie to ogólnoświatowy turniej militarny, toczący się w trybie ciągłym aż do ostatecznego zwycięstwa jednej ze stron (NATO lub Układu Warszawskiego). Po ściągnięciu mini-moda ze strony gry rejestrujemy się w jednej z dostępnych dywizji i ruszamy w pole.
Po ośmiu miesiącach mobilizowania żołnierzy i sprzętu globalny konflikt ma rozpocząć się 1 stycznia 2005. Na szczęście wojna będzie się toczyć tylko w wirtualnym świecie, na serwerach formy DCAD, która przygotowała bardzo ciekawą modyfikację gry Battlefield 1942. Będzie to ogólnoświatowy turniej militarny, toczący się w trybie ciągłym aż do ostatecznego zwycięstwa jednej ze stron (NATO lub Układu Warszawskiego). Po ściągnięciu mini-moda ze strony gry rejestrujemy się w jednej z dostępnych dywizji i ruszamy w pole.
Rozgrywka w dość niekonwencjonalny sposób łączy elementy RPG i czystej akcji taktycznej: dwa razy w tygodniu rozgrywane są długie, ośmiogodzinne bitwy, w których uczestniczy do 64 graczy. Jeśli np. NATO zaatakowało Układ Warszawski na terenie Polski i wygrało bitwę, od tej pory teren ten należy do NATO! Celem jest, jak nietrudno się domyśleć, zagarnięcie wszystkich terenów przeciwnika. Gdy nie toczą się bitwy, gracze obu stron mogą ćwiczyć „u siebie” taktykę walki, sterowanie różnorodnymi pojazdami i obserwować podobne poczynania przeciwnika. W trakcie gry możliwe jest porozumiewanie się głosowe między żołnierzami. Desert Mod umożliwia graczom korzystanie z nowego sprzętu: znajdziemy tu czołg T-90, rosyjski myśliwiec SU-37, helikoptery Eurocopter AS 532 i Kamow Ka-50, pistolety maszynowe P-90 i VSK 94, nowe mapy, skiny i umundurowanie. Bitwy rozgrywają się w różnorodnych lokacjach, umiejscowionym na całym świecie: w mroźnych norweskich fiordach, parnych azjatyckich dżunglach, na bliskowschodnich pustyniach i wydepkach Pacyfiku.
Cały projekt przygotowany został na zasadzie „przez graczy dla graczy” i jest dostępny za darmo, choć autorzy nie wzbraniają się przed dobrowolnymi datkami. W tej chwili trwa rejestracja chętnych do poszczególnych dywizji, poszukiwani są też koderzy i graficy, którzy chcieliby współpracować przy tworzeniu nowych map.