Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 listopada 2012, 12:30

autor: Grzegorz Ferenc

Battlefield 1942 dostępny za darmo na Originie. Battlefield 3 sprzedany w 17 milionach egzemplarzy

Z okazji dziesięciolecia serii Battlefield studio DICE udostępniło za darmo grę Battlefield 1942 na platformie Origin. Pochwaliło się również liczbą sprzedanych egzemplarzy Battlefield 3, ilością użytkowników Premium w Battlefield 3 oraz innymi ciekawymi statystykami związanymi z zeszłoroczną odsłoną serii.

Ujęcie z intra Battlefield 1942

SERIA BATTLEFIELD
  • Pierwszą grą była Battlefield 1942 z 2002 roku;
  • Dziś seria liczy 24 tytuły wraz z dodatkami;
  • Sprzedano 17 milionów egzemplarzy Battlefield 3.

Szwedzkie studio DICE postanowiło uczcić dziesięciolecie serii Battlefield udostępniając za darmo użytkownikom platformy Origin grę Battlefield 1942. Wydany 11 września 2002 roku tytuł można pobrać z sekcji z wersjami demonstracyjnymi. Produkcja jest oryginalną wersją z czasów premiery, nie zawiera dodatków i można w nią grać tylko z innymi posiadaczami kopii z serwisu Origin.

Przy okazji Karl Magnuss Troedsson – wiceprezes studia – podzielił się z miłośnikami serii własnymi przemyśleniami na temat początków popularnego cyklu strzelanek:

Kiedy dziesięć lat temu wydaliśmy Battlefield 1942, mieliśmy spore ambicje stworzenia strzelanki pierwszoosobowej, która byłaby krokiem naprzód pod względem innowacyjności, pomysłowości i jakości wykonania. Rozwinęliśmy koncepcję rozgrywki w grach FPS, wprowadzając do niej wojnę totalną na lądzie, morzu i w powietrzu. Od samego początku seria Battlefield była przyjmowana z wielkim entuzjazmem, dzięki naszym niesamowitym fanom.

W oficjalnej nocie prasowej wspomniano także o ciekawych statystykach związanych z Battlefield 3. We wszystkich starciach, jakie rozegrano do tej pory, wystrzelono ponad dwa tryliony pocisków, zniszczono trzy miliardy pojazdów, przywrócono do życia cztery miliardy żołnierzy oraz 95 miliardów razy skorzystano z opcji leczenia. Odkąd pojawiła się na rynku, sprzedano 17 milionów egzemplarzy strzelanki napędzanej przez silnik Frostbite 2.0, a usługę Premiumdostepną od czerwca – zakupiło do tej pory 2 miliony osób.

Battlefield 3 ukazał się w Polsce 27 października 2011 roku i od tamtego czasu otrzymał trzy dodatki DLC. Czwarty z nich, noszący podtytuł Dogrywka, zostanie udostępniony 27 listopada (PlayStation 3) oraz 4 grudnia (Xbox 360 i PC) dla posiadaczy usługi Premium. Dwa tygodnie później będą mogli go nabyć pozostali gracze. Natomiast jesienią przyszłego roku ruszą beta-testy Battlefield 4.