Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 25 listopada 2004, 09:42

Koncern Atari sprzedał prawa do Civilization. Komu? Nie wiadomo.

Koncern Atari/Infogrames sprzedał prawa do Civilization – takie oto rewelacje można przeczytać w najnowszym raporcie finansowym firmy, podsumowującym pierwszą połowę roku fiskalnego 2005. Kto okazał się szczęśliwym nabywcą licencji jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w historii komputerowej rozrywki? Niestety, tego nie podano.

Koncern Atari/Infogrames sprzedał prawa do Civilization – takie oto rewelacje można przeczytać w najnowszym raporcie finansowym firmy, podsumowującym pierwszą połowę roku fiskalnego 2005. Kto okazał się szczęśliwym nabywcą licencji jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w historii komputerowej rozrywki? Niestety, tego nie podano. Wiadomo natomiast ile kosztowała cała operacja nowego posiadacza praw do gry – ponad 22 miliony dolarów.

Twórcą potęgi Civilization jest Sid Meier – legendarny twórca gier komputerowych, który przez długi okres czasu kojarzony był z firmą MicroProse. Gdy ów jegomość postanowił przejść na własny rozrachunek i utworzył swoje własne studio (Firaxis Games), o pomoc w dystrybucji nowej, trzeciej odsłony Civilization zwrócił się właśnie do Atari/Infogrames.

Rzecznik prasowy Atari potwierdził, że firma nie planuje żadnych nowych gier z serii Civilization, aczkolwiek w umowie o sprzedaży licencji zarezerwowała sobie możliwość sprzedaży dotychczasowych produktów jeszcze przez dwanaście miesięcy, czyli do października 2005 roku (stosowne dokumenty podpisano 30 września bieżącego roku). Cała sprawa jest o tyle dziwna, że nie dalej jak miesiąc temu, (czyli de facto po odsprzedaniu licencji) Atari uwzględniła na swojej stronie w planach Civilization IV.

W chwili obecnej nie wiadomo, jak fakt sprzedaży praw do Civilization wpłynie na stosunki Atari z Firaxis Games. Koncern ma w planach wydanie wydanie tylko jednej gry sygnowanej nazwiskiem Sida Meiera a jest to Pirates! w wersji na konsolę Xbox.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej