autor: Kamil Zwijacz
Konami rozważa nową odsłonę Metal Gear i zamyka studio w Los Angeles
Według najnowszych, niepotwierdzonych informacji, firma Konami rozważa kolejną odsłonę serii Metal Gear. Z drugiej strony zamknięto studio Kojima Productions w Los Angeles, odpowiedzialne za Metal Gear Online, a z pracą pożegnało się 20-35 osób.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, choć okazało się świetną produkcją, powstawało w bólach, a końcówka prac nad tytułem zbiegła się z bardzo dziwnym okresem w firmie Konami. Pomijając już konflikt pomiędzy Hideo Kojimą, a swoim wieloletnim pracodawcą, w ostatnich miesiącach pojawiały się informacje m.in. o anulowaniu Silent Hills, złym traktowaniu przez wydawcę swoich pracowników czy też zaprzestaniu tworzenia gier klasy AAA (wysokobudżetowe tytułu, pokroju właśnie The Phantom Pain). Co prawda szybko zdementowano te doniesienia, ale zrobił to jeden z pracowników… działu obsługi klienta. Wygląda jednak na to, że Konami będzie dalej kombinować z dużymi produkcjami, a przynajmniej z Metal Gearem.
- Wewnątrz firmy ponoć prowadzi się już rozmowy na temat kolejnej odsłony serii Metal Gear
- Studio Konami Los Angeles, odpowiedzialne za Metal Gear Online zostało zamknięte, a pracę straciło 20 – 35 osób
- Obie informacje nie zostały oficjalnie potwierdzone
Najnowsze, niepotwierdzone doniesienia, głoszą, że wewnątrz firmy prowadzone są już rozmowy na temat kolejnej odsłony Metal Gear i, co w sumie oczywiste, „po rozpoczęciu dewelopingu, potrzebne będą duże inwestycje”.
Z drugiej strony okazało się, że zamknięto studio Konami Los Angeles (pracę straciło ponoć 20 – 35 osób). Firma nie potwierdziła jeszcze tych doniesień, ale sytuacja wyszła na jaw dzięki współzałożycielowi studia 3D Realms, George’owi Broussardowi, następnie potwierdziło ją źródło witryny Eurogamer, a swoje trzy grosze dorzucił Sam Thompson, producent pracujący w Sony Computer Entertainment America.
W gruncie rzeczy nie jest to zbyt zaskakująca informacja, gdyż już jakiś czas temu rozwiązano ekipę Kojima Productions, a zespół z Los Angeles odpowiadał za Metal Gear Online, tryb sieciowy gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, który w październiku zadebiutował na konsolach, a w styczniu 2016 roku ma ukazać się na PC-tach. Ponadto firma jakiś czas temu wyjaśniła, że centralizuje proces dewelopingu swoich gier. Nie wiemy jednak, co będzie się dalej działo z multiplayerem „piątki”, czekamy zatem na wyjaśnienia.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain dostępne jest na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 i komputerach PC od 1 września bieżącego roku. W ciągu pierwszego miesiąca sprzedaży do sklepów trafiło 5 milionów egzemplarzy produkcji.
- Recenzja gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Metal zasypany w piaskownicy
- Oficjalna strona gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain