Kolekcja Metal Gear Solid sprawdzona przez media [Aktualizacja: porównania graficzne]
Konami zaprosiło przedstawicieli kilku największych redakcji do przetestowania Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1. Ich wrażenia, choć na ogół pozytywne, zakłóciło kilka drobnych mankamentów.
Aktualizacja #2
Firma Konami wyjaśniła kwestię wydajności nowej kolekcji MGS na poszczególnych platformach:
- PC, PS4, PS5, XSX/S – 1080p / 60 fps
- Switch (tryb TV) – 1080p / 30 fps
- Switch (tryb przenośny) – 720p / 30 fps
Aktualizacja
W sieci pojawiły się pierwsze porównania graficzne kolekcji MGS z wydaniem HD Collection z 2011 roku. Prezentujemy je poniżej:
Oryginalna wiadomość (21 sierpnia)
W związku z tym, że do premiery Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 pozostało już nieco ponad dwa miesiące, Konami zaprosiło kilka czołowych redakcji do przetestowania pakietu, w skład którego wchodzą pierwsze trzy części serii MGS. I chociaż dziennikarze mieli do dyspozycji jedynie wersje na Nintendo Switcha, zdołali pokusić się o kilka ciekawych wniosków, mniej lub bardziej pozytywnych.
Tylko 30 fps na Switchu
Wedle informacji podanych przez redakcję portalu IGN, druga i trzecia odsłona cyklu działały na handheldzie w zablokowanych 30 klatkach na sekundę. Jest to o tyle zaskakujące, że MGS2 i MGS3 pochodzą z pakietu HD Collection, gdzie działały w 60 fps (nowa kolekcja takie wyniki osiągać ma jedynie na konsolach stacjonarnych i pecetach).
W tym przypadku nie dość, że testerzy musieli zapomnieć o 60 klatkach na sekundę, to jeszcze doświadczali spadków płynności. Jak jednak zapewniło Konami, ten problem ma zostać wyeliminowany przy okazji premiery Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1.
Tylko 720p na wszystkich platformach
Radość z rozgrywki dziennikarzy zakłóciła też natywna rozdzielczość, która nie zmieniła się względem tytułów z HD Collection i w dalszym ciągu wynosi 720p. Wyjątku nie będą tutaj stanowić nawet PS5 i XSX/S, których posiadacze także będą musieli zadowolić się taką rozdzielczością.
Masa zawartości
Pomijając te niedogodności, redaktorzy wyszli z testów pełni nadziei i optymizmu. Dziennikarze przede wszystkim chwalili zawartość Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1, w której znajdziemy m.in. misje VR i specjalne, a także dodatek Metal Gear Solid Integral., zawierający ustawienia trudności i specjalny strój dla Snake'a.
Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 najwyraźniej chce być ostateczną kolekcją, którą każdy fan Metal Gear będzie chciał mieć – i cóż, jak dotąd jest bardzo dobra, sądząc po tym, w co grałem. To, co Konami zapakowało tutaj za 60 dolarów – tak wiele niesamowitych gier Metal Gear i kilka spektakularnych dodatków dla fanów – pozostawiło niesamowite pierwsze wrażenie po dwóch godzinach spędzonych na graniu – czytamy w opinii IGN.
A ponieważ gra wyświetlana jest w natywnych proporcjach 4:3, miłą niespodzianką było także dodanie przez twórców kilku tapet, które zapełniają pusty obszar po bokach ekranu.
Pojedynek z Psycho Mantisem na PC?
Jedną z niewiadomych, które wciąż nurtują dziennikarzy, jest sposób, w jaki Konami podeszło do pojedynku Snake’a z Psycho Mantisem w porcie Metal Gear Solid na PC. Przypomnijmy, że oryginalnie tego niezwykle wymagającego bossa można było pokonać tylko poprzez przepięcie pada PlayStation 1 w inny port.
W przypadku „blaszaków” twórcy musieli więc obrać zupełnie inną metodę. Na razie pozostaje ona tajemnicą, bo jak stwierdziła japońska firma: „sposób, w jaki będzie przebiegać ta konkretna walka z bossem, został omówiony w kolekcji, ale zespół chciałby zachować tę metodę bez spoilerów na wypadek, gdyby ktoś nie miał okazji zagrać w oryginał […]” (via PCGamesN).
Na koniec przypomnijmy, że Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 ukaże się na rynku 24 października 2023 roku. Kolekcja trafi na PC oraz konsole PlayStation 5, Xbox Series X/S i Nintendo Switch. Dziś ujawniono, że w dalszym terminie zostanie wydana też na PS4.