Kolejny sukces logicznego Angry Birds
Gra logiczna Angry Birds, opublikowana niedawno w darmowej wersji na smartfony działające na Androidzie, w przeciągu zaledwie 48 godzin od swojej premiery została pobrana przez dwa miliony osób. Produkcja fińskiego studia Rovio (Space Impact: Meteor Shield, Bounce Evolution) osiągnęła sukces na kolejnej platformie – wcześniej zachwyciła m.in. użytkowników iPhone’a.
Gra logiczna Angry Birds, opublikowana niedawno w darmowej wersji na smartfony działające na Androidzie, w przeciągu zaledwie 48 godzin od swojej premiery została pobrana przez dwa miliony osób. Produkcja fińskiego studia Rovio (Space Impact: Meteor Shield, Bounce Evolution) osiągnęła sukces na kolejnej platformie – wcześniej zachwyciła m.in. użytkowników iPhone’a (na którym zadebiutowała w grudniu 2009 roku).
Co, oprócz faktu, że gra jest dostępna za darmo, przekonało użytkowników Androida do zainteresowania się Angry Birds? Był to przede wszystkim wciągający, casualowy model rozgrywki. W ramach produkcji studia Rovio celem gracza jest bowiem zlikwidowanie złych świń, które zdecydował się na kradzież jaj. Z wykorzystaniem limitowanej liczby ptaków, występujących w grze w kilku rodzajach, gracz musi ustrzelić wszystkie prosiaki ukrywające się za różnymi typami osłon. Zadanie nie jest łatwe, gdyż wymaga precyzji oraz obrania odpowiedniej taktyki (szczególnie na trudniejszych poziomach).
Angry Birds zostało opublikowane w ubiegły piątek za sprawą niezależnego serwisu dystrybucji cyfrowej GetJar, udostępniającego aplikacje stworzone z myślą o Androidzie. Mimo że gra jest darmowa, twórcy są w stanie zarobić na niej pieniądze. Dzieje się tak z prostej przyczyny – w trakcie zabawy naszym oczom ukazują się różnego rodzaju reklamy. Sytuacja ulegnie nieznacznej zmianie wraz z nową aktualizacją, przy okazji której Rovio wprowadzi do sprzedaży płatną, pozbawioną reklam wersję Angry Birds (nie znamy jeszcze jej ceny).
Angry Birds możecie również nabyć w wersji na iPhone’a (na App Store w cenie 99 centów), na którym gra zadebiutowała w grudniu 2009 roku. Do tej pory fińską produkcję zdecydowało się zakupić 6,5 miliona osób z całego świata, a kolejnych 11 milionów przetestowała darmowego triala. Oprócz tego zaopatrzyć się w nią mogą użytkownicy Nokii N900, iPada (Angry Birds HD) oraz smartfonów z rodziny Palm Pre.