Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 maja 2024, 10:45

Kingdom Come 2 na nowych materiałach z gry. Twórcy wspominają o optymalizacji

Po zapowiedzi Kingdom Come: Deliverance 2 studio Warhorse dzieli się kolejnymi materiałami oraz informacjami na temat gry.

Źródło fot. Warhorse Studios / Deep Silver.
i

Studio Warhorse poszło za przykładem twórców Helldivers 2 i zapowiedziało zakulisowy materiał z zapowiedzi Kingdom Come: Deliverance 2. Na razie czeski zespół podzielił się zdjęciami z planu, ale filmik ma zostać opublikowany w ciągu kilku dni (via serwis X).

To jednak nie wszystko. Do sieci trafiło też krótkie nagranie prezentujące rozgrywkę. Materiał pokazano w czeskiej telewizji, a w Internecie zamieściła je youtuberka Roxy „SxyBiscuit” Clark (via serwis X).

Filmik nie pokazuje wiele, ale – poza animacją chodzenia postaci niezależnych, na którą uwagę zwróciła Clark – możemy na nim zobaczyć część jednego z większych miast, które zwiedzimy w drugim Kingdom Come: Deliverance.

Na tym nie koniec doniesień od twórców. Daniel Vavra, szef Warhorse Studios, wspomniał o wsparciu Kingdom Come: Deliverance 2 zarówno dla Nvidia DLSS, jak i AMD FSR w osobnym filmiku, który opublikował w serwisie YouTube (via Reddit).

W zasadzie materiał dotyczył raczej komputera, na którym obecnie gra twórca, ale Czech nie omieszkał pokazać, jak KDC2 działa na sprzęcie z procesorem AMD Ryzen 7950X3D oraz kartą graficzną GeForce RTX 4080 Super. W rozdzielczości 4K gra utrzymywała stabilne 60 klatek na sekundę na wysokich ustawieniach oraz 40 klatek na najbardziej wymagających, „epickich” opcjach. Te zapewne, podobnie jak w „jedynce”, są pomyślane pod przyszłe generacje sprzętu.

Vavra dodał przy tym, że zespół Warhorse Studios nadal dopracowuje optymalizację i na premierę gra będzie działać znacznie lepiej. KDC2 zadebiutuje pod koniec tego roku na PC, PS5 i XSX/S.

  1. Kingdom Come: Deliverance 2 to dla mnie najważniejsza premiera roku, ale nie jestem pewien, czy przebije genialną „jedynkę”

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej