Kassandra kanoniczną główną bohaterką Assassin's Creed Odyssey
Przedstawiciele studia Ubisoft ujawnili, że to Kassandra będzie główną bohaterką powieści na podstawie Assassin's Creed Odyssey, czyniąc ją kanoniczną protagonistką gry. Wydawca pozwoli nam za to wybrać, którą z postaci wolimy na okładce pudełka. Twórcy opowiedzieli też o znaczeniu wyborów i wierności historii.
Assassin’s Creed Odyssey to pierwsza odsłona cyklu, w której wybierzemy sobie jednego z dwojga bohaterów. To zaś stwarza dla twórców problem – kto jest kanonicznym protagonistą historii i na kim skupić się przy promocji gry? Podczas niedawnej sesji pytań na Reddicie Jonathan Dumont, dyrektor kreatywny studia Ubisoft Quebec, wyjaśnił, że kwestia ta zostanie podzielona. Kassandra będzie pierwszoplanową postacią oficjalnej powieści, co czyni ją kanonicznym głównym bohaterem, ale to Alexios wydaje się być „twarzą” całej gry. Przypomnijmy, że Assassin’s Creed Odyssey zadebiutuje 5 października na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.
To właśnie figurkę Alexiosa otrzymamy, kupując Assassin’s Creed Odyssey w fizycznych edycjach specjalnych. Podobizny Kassandry też są dostępne w sklepie Ubisoftu – ale trzeba za nie zapłacić osobno. Z kolei w przypadku pudełka gry wydawca postanowił użyć rozwiązania wykorzystanego wcześniej m.in. przez twórców Mass Effect 3 – otrzymamy więc dwustronną okładkę, dzięki której każdy będzie mógł wybrać sobie tego bohatera, który bardziej mu pasuje.
Przy okazji w rozmowie z serwisem GameSpot twórcy wypowiedzieli się na temat tego, jak elementy RPG wpłyną na rozgrywkę. Deweloperzy ujawnili m.in., że wybory w Assassin’s Creed Odyssey mają wyglądać podobnie jak w Wiedźminie 3. „Uczynienie gry moralnie szarą, nie czarno-białą, było dla nas ważne” - mówi Scott Phillips ze studia Ubisoft Quebec. Zapewnia też, że poważne decyzje nie ograniczą się wyłącznie do głównego wątku fabularnego – poboczne historie także będą rozbudowane i angażujące. Przykładem może być chociażby misja pokazana podczas E3, której gracz wcale nie musi ukończyć w trakcie swojej rozgrywki. Zdradził również, że twórcy pozwolili sobie na pewne nieścisłości historyczne w imię uczynienia Odyssey produkcją prawdziwie imponującą.
„Staramy się być wierni historii, ale np. niektóre z naszych budowli są większe, niż były naprawdę. Sparta w naszej grze jest bardziej monumentalna niż w rzeczywistości, bo Spartanie byli raczej minimalistyczni. Ale chcieliśmy, by Sparta była niesamowitą, epicko wyglądającą grecką lokacją, więc musieliśmy trochę nagiąć fakty.”