Kampania Total War: Pharaoh również zmieni się nie do poznania w dużej aktualizacji Dynasties
Aktualizacja Dynasties do Total War: Pharaoh odmieni także kampanię gry, wprowadzając dynastię, garść pomniejszych nowości oraz sporo zmian.
Aktualizacja (12 lipca, godz. 16:29)
Studio Creative Assembly opublikowało materiał, w którym dwóch deweloperów omawia zmiany na mapie kampanii Total War: Pharaoh. Zostaną one wprowadzone do gry w aktualizacji Dynasties.
Oryginalna wiadomość (12 lipca, godz. 9:52)
Twórcy Total War: Pharaoh podzielili się ostatnimi informacjami na temat wielkiej aktualizacji Dynasties. Czwarty i finałowy artykuł brytyjskiego studia nie skupia się tylko na tytułowych dynastiach, ale też przybliża zmiany w innych systemach związanych z kampanią, w tych w bóstwach oraz dyplomacji.
Boska interwencja
Część nowości to pokłosie dodania do gry nowych kultur, jako że wiele systemów kampanii będzie działać inaczej w zależności do wybranego stronnictwa. Tak na przykład kultury egejskie będą czcić grecki panteon z Zeusem na czele.
Twórcy wprowadzili też nowinkę związaną z religią: siedliska (Dwellings). Są to budynki religijne pierwszego poziomu dostępne dla nacji wyznających mezopotamską wiarę, przy czym efekt działania tego miejsca kultu będzie uzależniony od wybranego bóstwa. Siedliska pozwolą też łatwo pozyskać jego maksymalną przychylność.
Bohaterscy władcy
Twórcy omówili też pokrótce, jak będzie działać mechanika legitymizacji w przypadku wybrania egejskich lub mezopotamskich kultur. U tych pierwszych będzie ona opierała się na herosach: wanaxie (wodzu / królu), dwóch generałach (Heqetas, zapewniających dostęp do różnych jednostek: greckich i anatolijskich).
Natomiast u tych drugich kluczową rolę odegra religia. Punkty legitymizacji będą przyznawane za osiąganie kolejnych poziomów łaski u poszczególnych bóstw. Obie grupy otrzymają też nowe królewskie moce oraz po dwa starożytne dziedzictwa.
Dynastie i dyplomacja
Tytułowe dynastie to całkowicie nowa mechanika w TW: Pharaoh, która pomoże lepiej ukazać „historyczne realia stronnictw, ich przywódców oraz większych rodów”. Uwzględni ona drzewo genealogiczne (z możliwością dziedziczenia władzy lub decydowania o małżeństwach), opcjonalny system śmiertelności (gra nadal pozwoli grać nieumierającym władcom, jeśli gracz będzie miał taki kaprys) oraz modyfikator tur przypadających na jeden rok w grze.
W parze z tymi nowościami idą zmiany w dyplomacji, a dokładniej dodanie 4 nowych działań związanych z tymi mechanikami – wymuszenie dziedziczenia, wsparcie legitymizacji, małżeństwa polityczne oraz opcja „adoptowania” nowych członków dynastii.
Poza tym studio Creative Assembly odświeży lub przebuduje dotychczasowe mechaniki TW: Pharaoh, w tym tytuły postaci, kupców Hatszepsut, cele zwycięstwa, Ludy Morza (Sea Peoples) i wiele innych elementów gry. Dojdzie też więcej opcji personalizacji kampanii, które jeszcze bardziej pozwolą dostosować rozgrywkę pod własne preferencje.
Te i wcześniej omówione nowości trafią do „Faraona” wraz z debiutem aktualizacji. Trudno się dziwić, że Dynastie budzą spore emocje – premiera TW: Pharaoh okazała się sporym rozczarowaniem, ale wygląda na to, że uaktualnienie odmieni grę nie do poznania.
Aktualizacja Dynasties do Total War: Pharaoh zadebiutuje 25 lipca.