autor: Krzysztof Bartnik
Jak rozwija się gra Wiedźmin, autorstwa polskiego zespołu CDP Red Studio?
Pełna wersja Wiedźmin (ang. The Witcher) znajduje się w procesie tworzenia od wielu miesięcy (pierwsze sygnały pochodzą jeszcze z 2002 roku). Całość opracowywana jest przez polski zespół CD Projekt Red Studio, zaś graczy - szczególnie rodzimych - ciągle zastanawiało jedno: jak Wiedźmin będzie prezentował się w akcji? Targi E3 2004 przyniosły odpowiedź na owe nurtujące pytanie.
Pełna wersja Wiedźmin (ang. The Witcher) znajduje się w procesie tworzenia od wielu miesięcy (pierwsze sygnały pochodzą jeszcze z 2002 roku). Całość opracowywana jest przez polski zespół CD Projekt Red Studio, zaś graczy - szczególnie rodzimych - ciągle zastanawiało jedno: jak Wiedźmin będzie prezentował się w akcji? Targi E3 2004 przyniosły odpowiedź na owe nurtujące pytanie.
Grywalne demo The Witcher było prezentowane na stoisku (a raczej skrawku stoiska) korporacji wydawniczej BioWare. Opisywany tytuł jest oparty na mocno zmodyfikowanym silniku Aurora (Neverwinter Nights), jednak efekty pracy lokalnego studia budzą uznanie: ładnie wyglądające poziomy, modele postaci, efekty dynamicznego cieniowania, etc. - to wszystko jest. Wiedźmin sklasyfikowany został jako „horror action-RPG”. Rozgrywka przypomina w wielu aspektach Diablo, aczkolwiek różni się w sposobie prowadzenia walki. Autorzy programu udostępnili bowiem opcję pauzy, która umożliwia wybranie ofensywno-defensywnych taktyk „na spokojnie", bez konieczności denerwowania się upływającymi punktami życia w czasie rzeczywistym (za każde skuteczne „combo” dostajemy dodatkowe punkty doświadczenia). W demie, głównemu bohaterami przyszło walczyć z olbrzymimi pająkami, ludźmi, a także kreaturami przypominającymi zombie. Do wyboru udostępniono trzy style walki: broń + magia, dwie bronie, bądź broń + tarcza. Otoczenie skutecznie budowało klimat rozgrywki (bagna, szkielety zwisające z drzew, itp.).
W chwili obecnej, premiera The Witcher zapowiedziana jest ogólnie na 2005 rok. Nie znamy jeszcze nazwy ogólnoświatowego wydawcy gry, jednak po pokazie na E3 znalezienie chętnej firmy powinno być prostsze.
News powstał na podstawie relacji zachodnich serwisów: PC.IGN oraz HomeLAN.