Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Porady 7 października 2024, 15:15

autor: Jacek Hałas

Jak dotrzeć do Nahantu i Kurast w DLC Vessel of Hatred do Diablo 4?

Nahantu to nazwa nowej krainy z dodatku Vessel of Hatred, ale nie traficie tam od razu po rozpoczęciu DLC. Opisaliśmy wymagane kroki, dzięki którym odblokujecie Nahantu i bazar w Kurast.

Źródło fot. Blizzard Entertainment
i

Wraz z premierą dodatku Vessel of Hatred do Diablo 4 mapa świata poszerzona została o nową krainę Nahantu. W tym poradniku opisaliśmy wszystkie kroki, dzięki którym odblokujecie dostęp do Nahantu oraz do Kurast – najważniejszej lokacji miejskiej nowego regionu.

Uwaga, na tej stronie znajdziecie potencjalne spoilery – prezentujemy widok mapy dodatku i szczegóły dotyczące niektórych lokacji.

Początek linii fabularnej Vessel of Hatred

Musicie najpierw rozpocząć siódmy akt kampanii – domyślnie stanie się on dostępny po pokonaniu końcowego bossa aktu 6, ale możecie też utworzyć nową postać i wybrać rozpoczęcie gry od razu od zawartości DLC. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

Pierwsze główne zadanie dodatku to Wzniecona Wiara, w którym odwiedzicie Katedrę Światłości.

Główne questy w regionach z podstawowej gry

Przed Wami kilka obowiązkowych zadań zaliczanych w regionach z podstawowej kampanii. Są nimi:

  1. Ognista Pięść – Musicie porozmawiać z Urivarem w Katedrze Światłości.
  2. W Pogoni za Sprawiedliwością – Trzeba ponownie odwiedzić Wietrzną Chatę z zamiarem spotkania się z Loratem. Zostanie to przerwane konfrontacją z kapitanem Spalonych Rycerzy. Po rozprawieniu się z rycerzami musicie dodatkowo pokonać bossa Podpalony Sędzia, który wyjdzie z chaty. Silne ataki bossa są wyraźnie sygnalizowane i możecie z wyprzedzeniem oddalać się obszarów, które zostaną objęte atakiem. Po walce pogadacie z Nawassą oraz Wielebną Matką Pradią.
  3. Lecąca Sroczka – Konieczne jest odbycie podróży do Gea Kul, by spotkać się z Raheirem. Po krótkim spotkaniu wejdziecie do Warsztatu Raheira. Dojdzie do ataku Pustowników przy wschodniej bramie miasta i trzeba pomóc strażnikom w obronie Gea Kul.
  4. Rosnąca Wrogość – Główną częścią tego questu jest niszczenie profanatorów Pustowników i są one od początku zaznaczone na mapie. Możecie używać dowolnych ataków, bo nie mają one żadnej unikalnej obrony.

Jak naprawić Zrujnowany most i dotrzeć do Nahantu?

W końcowej części zadania Rosnąca Wrogość zbliżycie się do Zrujnowanego mostu, który prowadzi w stronę Nahantu. Musicie najpierw w tym miejscu pokonać kolejnych Pustowników.

Po walkach możecie wejść w interakcję ze Zrujnowanym mostem. Włączy to dłuższą scenkę przerywnikową. Po jej wyświetleniu obudzicie się w północnej części krainy Nahantu. Spotkacie od razu Eru i rozpocznie się pierwszy główny quest powiązany z nowym obszarem świata – Upadek w Ciemność.

Polecamy zająć się od razu kilkoma pierwszymi questami nowej krainy, dzięki którym będziecie w stanie m.in. odblokować Kryjówkę – ważną bazę wypadową dla bohatera i jego sojuszników.

W zadaniu Upadek w Ciemność musicie zbadać Mroczne Przejście i odwiedzić loch Starożytne Ruiny. Najważniejszy moment jego eksploracji to walka z bossem Nangari Śmierci. Po wygranym starciu możecie skorzystać z liny i dostać się do Kryjówki. Rozegrajcie w niej dodatkowo quest Dłoń Pamięta Ostrze, by odblokować jej główne funkcjonalności.

Jak odsłonić Nahantu w 100%?

Dotychczasowa mapa świata zostanie powiększona o region Nahantu – znajduje się on w jej południowo-zachodniej części. Musicie go samodzielnie odkrywać i pozbywać się mgły wojny. Raz odsłonięte lokacje pozostaną widoczne już na stałe, także po przełączeniu się na inną postać.

Zrujnowany most zostanie odbudowany i stanie się domyślnym przejściem pomiędzy starymi obszarami oraz nowym regionem. Po przejęciu twierdzy Kiszuk (północno-wschodnia część Nahantu) powstanie też drugie przejście. Korzystanie z mostów jest oczywiście opcjonalne i możecie swobodnie używać punktów nawigacyjnych do szybkiej podróży.

Kryjówka to pierwsza bezpieczne miejsce w nowej krainie– wyjątkowo to podziemna lokacja. Oprócz skrytki oraz handlarzy mogą się tu pojawiać kolejni najemnicy do zrekrutowania – pierwszym z nich jest Raheir, z którym możecie podróżować od razu. Kolejnych najemników odblokujecie zaliczając powiązane z nimi questy.

Innymi ważnymi lokacjami są Doki Kurast oraz Bazar w Kurast – ta druga jest dużą lokacją miejską, w której znajdziecie wszystkich ważnych handlarzy i usługodawców czy zleceniodawców zadań. W Kurast dostępne są też Tereny Szkoleniowe oraz Podmiasto – specjalna odmiana lochów, w których kolejne piętra zalicza się na czas.

Więcej o Vessel of Hatred

  1. Jak zacząć dodatek?
  2. Mapa interaktywna obu częśći gry

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej