Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 października 2014, 19:33

autor: Kamil Zwijacz

Jade Raymond - słynna producentka opuszcza firmę Ubisoft

Po dziesięciu latach pracy w koncernie Ubisoft, producentka Jade Raymond postanowiła opuścić szeregi firmy, by zająć się innymi rzeczami. Stołek dyrektora zarządzającego w studiu Ubisoft Toronto przejmie Alexandre Parizeau, który razem z Raymond otwierał drugą kanadyjską filię francuskiego dewelopera i wydawcy gier wideo.

Jade Raymond - słynna producentka opuszcza firmę Ubisoft - ilustracja #1
Ubisoft Toronto w skrócie:
  • Data powstania: 2009 rok
  • Dyrektor zarządzający: Jade Raymond (2009 - 29 października 2014 roku), Alexandre Parizeau (29 października 2014 roku)
  • Gry: Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, studio współpracowało m.in. przy Far Cry 4 i Assassin's Creed: Unity

Firma Ubisoft poinformowała, że słynna deweloperka Jade Raymond po dziesięciu latach pracy postanowiła opuścić francuski koncern, by „realizować przyszłe projekty oddzielnie”. Nie ujawniono, czym teraz będzie zajmować się była pracownica i dyrektor zarządzający w studiu Ubisoft Toronto, ale zdradzono, że jej miejsce zajmie Alexandre Parizeau, który pełnił kluczowe role przy takich produkcjach, jak Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction i Blacklist oraz Tom Clancy's Rainbow Six Vegas. Na wyborze tego, a nie innego człowieka zaważył także fakt, że wraz z Raymond i kilkoma innymi osobami założył on oddział Ubisoftu w Toronto. Krótko pisząc, jest to odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu.

„Spędziłam w firmie Ubisoft 10 nadzwyczajnych lat i jestem dumna z bycia częścią wielu najlepszych zespołów w branży, tworzących niezwykłe gry. To jedna z najtrudniejszych decyzji w mojej karierze, ale studio w Toronto jest silne. Jestem pewna, że to odpowiedni moment, by przekazać pałeczkę Alexowi i zacząć realizować inne ambicje i wykorzystywać nowe możliwości” – powiedziała Raymond.

Jade Raymond znana jest przede wszystkim z roli producenta pierwszej odsłony serii Assassin's Creed, ale to nie jedyne duże gry, przy których pracowała. Pełniła także funkcje producenta wykonawczego Assassin's Creed II, Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist oraz ostatniego hitu Ubisoftu – Watch Dogs. Rolę dyrektora zarządzającego oddziału w Toronto dzierżyła od momentu jego powstania, czyli od 2009 roku.

Obecnie studio Ubisoft Toronto pomaga w pracach nad grami Far Cry 4 i Assassin's Creed: Unity oraz kilkoma niezapowiedzianymi jeszcze produkcjami.