Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 grudnia 2021, 18:00

AI w Horizon Forbidden West ma zapewnić spore wyzwanie

Wrogowie w Horizon: Forbidden West mają być bardziej spostrzegawczy i zróżnicowani niż typowi przeciwnicy z gier wideo.

W SKRÓCIE:
  • studio Guerrilla Games opublikowało kolejny wpis poświęcony Horizon: Forbidden West;
  • tym razem omówiło sposób kreowania bardziej zróżnicowanych i wymagających wrogów, m.in. poprzez lepszą sztuczną inteligencję, dzięki której przeciwnicy będą bardziej spostrzegawczy i łatwiej znajdą drogę do Aloy.

Choć do premiery Horizon: Forbidden West pozostało jeszcze trochę czasu, od miesięcy studio Guerrilla Games szczegółowo omawia kolejne elementy kontynuacji przygód Aloy. Najwyraźniej i grudzień przyniesie ze sobą sporo informacji na temat gry. Na oficjalnym blogu PlayStation opublikowano wpis poświęcony walce w nowym Horizonie.

W poprzednich wpisach wspominano mimochodem o potyczkach, tak z mechaniczną fauną, jak i ludźmi zamieszkującymi świat Forbidden West. Oczywiście to te pierwsze stanowią główną atrakcję, ale starcia z ludzkimi przeciwnikami będą znacznie częstsze niż w Zero Dawn. Dlatego twórcy chcieli zadbać, by owe walki były równie ciekawe i wymagające co te z maszynami. W praktyce przełoży się to na większe zróżnicowanie tego typu wrogów i ich zachowań, jak również wskazówek wizualnych (czytaj: animacji) oraz dźwiękowych ułatwiających reagowanie na ich działania.

Pomijając dogłębne badanie źródeł naukowych (i nie tylko) przy projektowaniu wrogów w celu wykreowania unikatowych „osobowości”, Guerrilla Games szczególną uwagę zwraca na ich sztuczną inteligencję. Ludzie będą dostrzegać takie rzeczy jak strzała lądująca w pobliżu czy pokonane przez nas maszyny, a jeśli w trakcie walki zgubią protagonistkę – natychmiast rozpoczną skoordynowane poszukiwanie w grupie. Poza tym przeciwnicy nie zawahają się podążyć za nami do wody (przynajmniej ci potrafiący pływać) i lepiej będą nawigować po nierównym terenie, skacząc i wspinając się po przeszkodach, by dorwać się Aloy do skóry.

Oczywiście bohaterka nie okaże się bezbronna. Będzie miała większe doświadczenie w walce niż w Zero Dawn (co, znów, będzie widać także po jej animacjach), a gracze otrzymają do dyspozycji nowy system ekwipunku i umiejętności pozwalające jeszcze bardziej dostosować styl gry pod własne preferencje. To wraz ze zwiększoną mobilnością Aloy sprawi, że będziemy mogli podchodzić do starć na wiele sposobów.

Horizon: Forbidden West zadebiutuje 25 lutego 2022 roku. W tytuł zagramy tylko na PlayStation 4 i PlayStation 5 (przynajmniej na razie).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej