Horizon Online z ponad milionem graczy na serwerach dobrze pokazuje, jak dużą wiarę Sony pokłada w grach-usługach, mimo porażki Concord
Sieciowy Horizon ma pomieścić nawet do ponad miliona graczy na serwerach studia Guerrilla Games.
Twórcy serii Horizon mają nadzieję przyciągnąć ponad milion graczy do swojej wieloosobowej produkcji. Przynajmniej na to wskazuje ogłoszenie o prace zamieszczone przez studio Guerrilla Games.
Na oficjalnej stronie dewelopera opublikowano ofertę pracy dla starszego inżyniera, który ma odpowiadać za infrastrukturę sieciową nowego projektu zespołu (via GamesRadar). Jak czytamy, od kandydatów na to stanowisko wymaga się „potwierdzonego doświadczenia w zakresie tworzenia i obsługi wielousługowych, globalnie rozpowszechnianych systemów obsługujących ponad 1 mln użytkowników u wielu dostawców usług publicznych w chmurze”.
W ogłoszeniu nie pada nazwa projektu, ale od dawna wiemy, że zespół Guerrilla Games pracuje nad wieloosobowym projektem w uniwersum serii Horizon. Obecnie ma to być wręcz priorytet dla studia, które dopiero po tej grze zajmie się produkcją trzeciej odsłony głównego cyklu.
Jak wiemy z wielu przykładów, deweloperzy zawsze zostawiają sobie zapas w przypadku infrastuktury sieciowej, by uniknąć problemów z łączeniem się z serweram, a i tak często nie doceniają liczby graczy próbujących dołączyć do rozgrywki.
Niemniej limit ustalony na więcej niż milion graczy jest ambitny. Może nawet za bardzo, biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku gier oraz porażkę ostatniego sieciowego „hitu” Sony. Ta miała zresztą doprowadzić do skasowania wielu innych gier-usług, nad którymi pracowały studia spółki, ale najwyraźniej Horizon Online nie podzieliło ich losu.