Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 października 2023, 14:21

autor: Kamil Kleszyk

Heretic i Hexen zaliczą wielki powrót? Twórcy System Shock Remake są gotowi

Szef Xboxa, Phil Spencer ujawnił, że Microsoft nie ma wielkich oporów przed wskrzeszeniem kultowych marek Activision, na co szybko zareagowali twórcy z Nightdive Studios.

Źródło fot. id Software
i

Wart blisko 70 mld dolarów zakup Activision Blizzard przez Microsoft w końcu został oficjalnie przypieczętowany. Oznacza to, że gigant z Redmond nie tylko wszedł w posiadanie wspomnianego koncernu, ale również należących do niego marek – a przypomnijmy, że w portfolio Activision oprócz Call of Duty czy Diablo znajduje się spora liczba często zapomnianych tytułów, które niegdyś cieszyły się ogromną popularnością.

Szef Xboxa, Phil Spencer, był gościem podcastu zorganizowanego przez „zielonych”, w trakcie którego omówił m.in. plany Microsoftu na wskrzeszenie starych marek Activision. CEO firmy zdradził, że zamierza porozmawiać z deweloperami w tej sprawie i na podstawie ich opinii zacznie urzeczywistniać te projekty. Jednym z nich może być Hexen: Beyond Heretic, czyli kontynuacja kultowego Heretica, o której wspomniał mimochodem Spencer.

Temat natychmiast podchwycił deweloper ze studia Nightdive, który w zamieszczonym na X/Twitterze poście ogłosił gotowość zespołu do pracy nad odświeżeniem klasycznej produkcji wydanej przez id Software.

Chcę tylko powiedzieć, że z uwagi na naszą długą historię i rozległą wiedzę o Heretic i Hexen, chcę podkreślić, że ja i mój zespół bardzo dobrze pasujemy do tego zadania. Tak tylko mówię – brzmi wiadomość Samuela Villarreala.

Biorąc pod uwagę, że Nightdive Studios specjalizuje się we „wskrzeszaniu” starych tytułów (kilka miesięcy temu na rynku pojawił się opracowany przez tę ekipę remake kultowego System Shocka), zaangażowanie twórców w taki projekt byłoby całkiem sensownym posunięciem. Być może Phil Spencer weźmie pod uwagę kandydaturę deweloperów.

Przypomnijmy, że obie pierwszoosobowe strzelanki opracowane przez studio Raven Software na silniku graficznym Dooma w latach 90. cieszyły się sporą popularnością wśród pecetowych graczy. Produkcje utrzymane były w konwencji dark fantasy, a gracze mogli korzystać w nich ze średniowiecznego uzbrojenia oraz szerokiej gamy magicznych przedmiotów.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej